پیشتازی استان مرکزی در امور مربوط به اردوهای راهیان نور در کشور

استاندار مرکزی گفت: این استان با تلاش‌های بسیج و سپاه روح الله در زمینه مجموعه فعالیت‌های راهیان نور جزو سه استان برتر کشور قرار دارد.

«فرزاد مخلص الائمه» روز یکشنبه در نشست ستاد پشتیبانی راهیان نور استان مرکزی در اراک، افزود: در اردوهای راهیان نور علاوه بر اهداف آموزشی و اجتماعی، اهداف تبیینی نیز دنبال می‌شود و اهداف تبیینی در این اردوها پیشرفت‌های بسیاری داشته و این مهم توجه به اردوهای راهیان نور را چندبرابر می‌کند.

وی ادامه داد: تبیین دفاع مقدس و هویت جمهوری اسلامی در جامعه در بستر اردوهای راهیان نور میسر می‌شود و بر این اساس تمام دستگاه‌های استان مرکزی وظیفه دارند در این حوزه نقش آفرینی کنند.

استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی این استان بیش از آنکه به هم‌افزایی در حوزه تبیین در اردوهای راهیان نور توجه دارند باید به همدلی توجه داشته باشند.

مخلص الائمه افزود: ارتباط ما اکنون با بخش جوانان و نوجوانان جامعه قطع شده و دیدار چهره به چهره در اردوهای راهیان نور بهترین فرصت برای اثرگذاری و انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی و فرهنگ ایثار و شهادت به این قشر از جامعه‌است.

وی اظهار کرد: دانشجویان از جمله مهمترین اقشار جامعه هستند که در اردوهای راهیان نور باید مورد توجه قرار گیرند.
استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: باتوجه به برخورداری این استان از ظرفیت راه‌آهن، نیاز است استفاده بیش از پیش از این ظرفیت برای اعزام کاروان‌های راهیان نور مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.

مخلص الائمه با یادآوری رتبه سوم استان مرکزی در زمینه ترددهای جاده‌ای در کشور گفت: نیاز است از این ظرفیت برای انتقال ظرفیت‌های فرهنگی استان بیش از پیش بهره‌گیری شود.

وی ادامه داد: عقب افتادگی‌هایی در حوزه ترمیم جاده‌های استان مرکزی وجود دارد که باید این عقب افتادگی‌ها برای افزایش امنیت کاروان‌های راهیان نور و مسافران جاده‌ای این استان جبران شود.

استاندار مرکزی افزود: استانداری و سپاه روح الله این استان وظیفه راهبردی در زمینه اعزام راهیان نور در استان را برعهده دارند و نیاز است فرمانداران و شهرداران استان وظایف خود را در زمینه پشتیبانی از این اردوها به خوبی اجرایی کنند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی هم در این نشست گفت: راهیان نور ادامه دفاع مقدس است و در دوران دفاع مقدس حادثه‌هایی مانند کربلا اتفاق افتاد و باید این حوادث تبیین شوند که یکی از راه‌های آن اردوهای راهیان نور است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار « محسن کریمی» افزود: اردوهای راهیان نور در دوران کرونا نیز در استان مرکزی انجام شد و سه‌هزار نفر در این دوران به این اردوها اعزام شدند.

وی عنوان کرد: ۱۷ هزار و ۹۰۰ نفر سال گذشته با وجود توطئه‌ها و اغتشاشات از این استان به اردوهای راهیان نور اعزام شدند و در کنار اردوهای راهیان نور، اعزام به حرم مطهر امام خمینی(ره) نیز انجام شد و امسال ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر در سالگرد رحلت ایشان اعزام شدند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: این استان سه اردوگاه در اندیمشک، گلف اهواز و شهید باکری دارد که مرحله نخست اردوگاه شهید باکری اجرا شده‌است.

سردار کریمی اظهار کرد: استان مرکزی در حوزه اردوهای راهیان نور کمترین حادثه را داشته و تنها یک نفر سال گذشته بر اثر تصادف در جاده شوشتر جان خود را از دست داد.

وی ادامه داد: اردوهای پیشرفت در استان مرکزی کلید خورده و دانشگاهیان و بسیج فرهنگیان در این اردوها حضور دارند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی خاطر نشان کرد: اردوهای هفت اقلیم نیز در استان راه اندازی شده که نیاز است با کمک سازمان بسیج، کشوری شود.

سردار کریمی گفت: ظرفیت‌های بزرگی از جمله کربلایی کاظم ساروقی در استان مرکزی وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها بهره گیری شود.

وی افزود: استان مرکزی ۱۲۰ طرح صنعتی را تقدیم جنگ کرد که اثرگذار بود.

استان مرکزی شش هزار و ۲۰۰ شهید در راه اسلام و قرآن اهدا کرده‌ است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.