پرداخت ۵۸۷ میلیارد ریال وام اشتغال توسط پست بانک استان مرکزی

مدیر شعب پست بانک استان مرکزی گفت: ۵۸۷ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال سال گذشته وام اشتغال از محل صندوق توسعه مالی به متقاضیان پرداخت شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، «حمید مصلحی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این مجموعه بانکی در سال گذشته، ۸۳۰ میلیارد ریال وام ازدواج و ۱۵۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال وام فرزندآوری به متقاضیان دارای شرایط پرداخت کرد.

وی بیان کرد: ۳۴۹ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال نیز وام حمایتی به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی استان برای ایجاد اشتغال داده شد.

مدیر شعب پست بانک استان مرکزی گفت: برای کمک به تامین ودیعه مسکن، پست بانک این استان در این مدت، ۱۱۰ میلیارد ریال ودیعه مسکن و هزینه ساخت مسکن روستایی پرداخت کرد.

مصلحی اظهار کرد: ۸۰ درصد وام تکلیفی شامل فرزندآوردی، ازدواج و اشتغال‌زایی روستایی تبصره ۱۶و ۱۸ سال گذشته توسط پست بانک استان مرکزی به متقاضیان پرداخت شد.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت، نرخ مطالبات پست بانک این استان به یک و چهار دهم درصد کاهش یافت.

مدیر شعب پست بانک استان مرکزی اضافه کرد: با گسترش خدمات الکترونیک و ظرفیت‌های اقتصادی در روستاها، چهار هزار و ۴۶۰ دستگاه خودپرداز به کسبه در روستاها اختصاص یافت و ۴۸ عدد خودپرداز نیز در باجه‌های بانکی روستایی نصب شد.

مصلحی افزود: کاهش مهاجرت، تردد بین روستا و شهر، گسترش دسترسی به خدمات بانکی و مالی، افزایش اعطای وام، اعتبارات به بنگاه‌های اقتصادی، حمایت از کسب و کارها، ارایه خدمات ارزی به همراه بهبود درآمدها و هزینه‌ها از دستاوردهای دیگر پست بانک این استان است.

پست بانک ایران به عنوان یک بانک دولتی رسالت ارایه خدمات بانکی در مناطق کم‌برخوردار را عهددار است و در استان مرکزی با داشتن ۱۰ شعبه و ۱۱۲ باجه فعال در روستاها و شهرهای این استان، خدمات بانکی برخط به مردم ارایه می‌کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.