کمبود مسئول فنی در آزمایشگاه‌های استان مرکزی

مدیر امور آزمایشگاه‌های استان مرکزی گفت: آزمایشگاه‌های این استان با کمبود ۱۰ مسئول فنی مواجه هستند که این مهم موجب کار مضاعف برای دیگر کارکنان این مجموعه استان است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، دکتر« امیر وَرد» روز چهارشنبه به مناسبت ۳۰ فروردین روز علوم آزمایشگاهی در گفت و گو اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: ۳۰ تا ۳۵ مسئول فنی آزمایشگاه در ۱۰۱ آزمایشگاه دولتی و خصوصی استان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه، کمبود مسئول فنی از معضلات این بخش درمانی به شمار می‌رود، خاطر نشان کرد: کمبود مسئول فنی آزمایشگاهی اراک با پیگیری‌های متعدد حل شده اما همچنان شهرستان‌های دیگر با مشکل مواجه هستند.

دکتر وَرد با اشاره به نداشتن صرفه اقتصادی در آزمایشگاه‌های دولتی، افزود: صرفه اقتصادی در بخش دولتی آزمایشگاه‌ها منفی است زیرا مواد مصرفی آزمایشگاهی با قیمت دلار محاسبه می‌شود و وارداتی است و از سویی افزایش تعرفه آزمایشگاهی در سال جاری هنوز اعلام نشده است.

وی بیان کرد: در یک سال اخیر افزایش تعرفه آزمایشگاه‌ها صورت نگرفته و درصورتی که امسال هیات دولت برای افزایش تعرفه اقدام کند ابلاغ آن تا تیرماه به طول می‌انجامد.

مدیر آزمایشگاه‌های استان مرکزی گفت: اعمال نشدن تعرفه جدید در بخش آزمایشگاهی آسیب زا است و منجر به کاهش کیفیت خواهد شد که این مهم شایسته بخش درمان نیست.

دکتر وَرد در ادامه به مطالبات آزمایشگاه‌های استان اشاره کرد و افزود: کارانه در بخش دولتی آزمایشگاهی پنج تا ۶ ماه تاخیر دارد و در بخش بیمه نیز ۶ تا هفت ماه پرداخت‌ها عقب مانده است.

وی بیان کرد: برخی بیمه‌های تکمیلی که نزد مردم اقبال بیشتری دارند، پرداختی به روز دارند اما در مقابل برخی بیمه های تکمیلی نیز ۹ تا ۱۰ ماه در پرداخت حق بیمه به آزمایشگاه تاخیر دارند.

مدیر آزمایشگاه‌های استان مرکزی گفت: مواد مصرفی در آزمایشگاه‌ها به روز و خرید نیز باید نقدی انجام شود اما دریافت مطالبات از بیمه‌ها با چند ماه تاخیر انجام می‌شود که این مشکل به کیفیت آسیب وارد می‌کند و در نهایت این مردم هستند که دچار زیان می‌شوند.

هشت آزمایشگاه دولتی و ۴۵ آزمایشگاه خصوصی در اراک فعالیت دارند و در سایر شهرستان‌های استان ۳۶ آزمایشگاه خصوصی و ۱۲ آزمایشگاه دولتی وجود دارد.

۳۰ فروردین سالروز گرامیداشت حکیم سید اسماعیل جرجانی بنیانگذار علوم آزمایشگاهی است به عنوان روز علوم آزمایشگاهی نامگذاری شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.