هدفگذاری ایجاد پنج مجموعه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در مناطق کم برخوردار اراک

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: ایجاد پنج مجموعه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در مناطق کم برخوردار این کلانشهر برای سال جاری هدفگداری شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، ” پیمان عین القضاتی” روز دوشنبه در نشست صحن رسمی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: همچنین ایجاد پارک بانوان شماره ۲ و احداث ۲ مرکز خرید در منطقه جنوب غرب و کوی صنعتی اراک از برنامه های اولویت دار پارلمان شهری در سال جاری است.
وی تاکید کرد: توسعه فعالیت‌ها و زیرساخت های کالبدی حوزه فرهنگی و اجتماعی، اجرای عدالت شهری و توزیع منابع و خدمات میان آحاد شهروندان به ویژه در مناطق حاشیه شهر و سکونتگاه‌های غیر رسمی از دیگر برنامه های هدفگذاری شده شورای ششم و مدیریت شهری است که با جدیت در سال جاری دنبال می‌شود.
رییس شورای اسلامی کلانشهر اراک اظهار کرد: از ابتدای سال جاری نشست‌هایی با محوریت همدلی، همگام با پیشرفت شهر در راستای ارایه خدمات مناسب به شهروندان با حضور رئیس کل دادگستری،دادستان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان مرکزی همچنین مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی برگزار شد و این مهم در طول سال نیز استمرار دارد.
عین القضاتی گفت: حضور مستقیم و بی واسطه با مردم در راستای رسیدگی به رفع مشکلات حوزه شهری از سوی کمیسیون نظارت و حقوقی، توجه ویژه به موضوع هویت شهری ،جوانی جمعیت و خانواده مورد تاکید رهبری توسط کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، جذب سرمایه گذار از سوی کمیسیون اقتصادی، املاک و گردشگری، نگرش جدید پژوهشی و پیگیری ویژه منطقه گردشگری گردو از سوی مدیریت شهری در سال جاری قابل قدردانی است.

وی خاطرنشان کرد: الزام شهرداری اراک به ارایه لایحه مرمت مقبره حاج آقا نورالدین عراقی و حاج آقا سلطان همچنین نمای بیرونی و داخلی ساختمان امامزاده عبدالله و آمنه خاتون در راستای حفظ هویت فرهنگی شهر نیازمند همکاری و تعامل لازم اداره کل اوقاف و امور خیریه و اداره کل میراث فرهنگی تعامل با مدیریت شهری است.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک عنوان کرد: هویت شهری دارای ۲ بعد معنوی و کالبدی است که در راستای حفظ ابنیه تاریخی، شهرداری باید با کسب ضوابط، رقمی را در بودجه سال جاری مدنظر ویژه قرار دهد.
نامگذاری ۶ معبر به نام شهدای گرانقدر کلانشهر اراک، افزایش ۲۰ درصدی بهای خدمات هزینه‌های مدیریت و پردازش پسماندها به ازای هر کیلوگرم برای روستاها و دهیاری ها در سال جاری نسبت به سال گذشته از جمله مصوبات این نشست بود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.