آصفری:لزوم حل مشکلات جامعه کارگری در سال جاری

به گزارش مرکزی دیلی، محمدحسن آصفری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، مهم‌ترین اولویت جامعه کارگری در سال جاری را تأمین امنیت شغلی آنان خواند وافزود: کارگران در سال گذشته دغدغه‌های جدی در زمینه امنیت شغلی خود داشتند که جا دارد مسئولان در سال جاری برنامه‌ریزی جدی برای مرتفع شدن این مشکل داشته باشند.

نماینده مردم اراک درمجلس شورای اسلامی، تأکید کرد: کارگران تاکنون در بخش‌هایی که مشغول فعالیت بوده‌اند اطمینان خاطری نسبت به تمدید قراردادشان نداشتند که این مساله می‌تواند در امنیت روانی این قشر و کاهش بهره‌وری بازار کار بسیار تأثیرگذار باشد.

آصفری وضعیت کارگران در سال گذشته را وضعیتی برزخی میان کار و بیکاری توصیف کرد وافزود: با توجه به اینکه سال گذشته با عنوان حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده بود اما ما شاهد کم‌توجهی دولت و کارفرمایان به معیشت کارگران بودیم که امری پذیرفتنی است.

وی ادامه داد: در سال جاری، بحث امنیت شغلی کارگران باید به جد مورد توجه قرار گیرد و مسئولان قوه مجریه و قوه مقننه باید برای رفع این نقیصه اهتمام جدی داشته باشند.

عضو فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، همچنین یادآور شد: بحث ماده ۱۰ نوسازی صنایع باید برای رفع مشکل کارگران اجرایی و عملیاتی شود که با این ماده این امکان وجود دارد بخشی از دغدغه‌های کارگران بالای ۲۵ سال مرتفع شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.