انجام یک‌هزار و ۴۰۰ بازرسی از مراکز تفریحی و بین جاده‌ای استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، دکتر «علی علیمحمدی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۱۷۷ واحد در این مدت به علت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و محیطی، اعمال قانون شد و مهر و موم شدند.

وی بیان کرد: ۲۰۷ کیلوگرم موادغذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته نیز از ابتدای تعطیلات نوروز امسال تاکنون، از واحدهای صنفی و مراکز فروش در استان مرکزی معدوم و از چرخه مصرف خارج شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی ادامه داد: ۴۲۷ مورد پایش شبکه آب و مخازن، کلرسنجی و نمونه‌گیری توسط بازرسان بهداشت محیط استان، از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت است.

دکتر علیمحمدی اظهار کرد: ۱۹ مورد شکایت نیز توسط مردم استان مرکزی در سامانه تلفنی ۱۹۰ از ابتدای سال جاری تاکنون ثبت شده است.

وی بیان کرد: شهروندان در سراسر استان می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات بهداشتی مانند عرضه موادغذایی فاسد، تاریخ گذشته، موادغذایی غیرمجاز و موارد نگهداری نامناسب از موادغذایی را از طریق شماره تلفن‌ ۱۹۰ به این سامانه اطلاع دهند که پس از ثبت شکایت، بازرسان در اسرع وقت به محل مورد نظر مراجعه و رسیدگی‌های لازم را انجام می‌دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی افزود: همچنین شکایات مربوط به اماکن عمومی مانند هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، آرایشگاه‌ها، مساجد، مدارس و سایر اماکن عمومی نیز توسط این سامانه قابل پیگیری است.

دکتر علیمحمدی عنوان کرد: ۶۳۲ مورد نمونه‌گیری و ارسال تشخیص آرگامولپتیک کیفیت مواد غذایی، شامل دیدن، بوییدن، چشیدن و لمس کردن نیز در از شروع تعطیلات نوروز امسال تاکنون در استان مرکزی انجام شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای و یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.