رفع مشکلات موجود در حوزه های انتخابی استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدباقر تقوی ظهر امروز در جلسه مشترک ستادانتخابات‌و هیئت نظارت بر انتخابات استان مرکزی اظهار داشت: برحسب احترام و اعتقاد به کار دولت تدبیر و امید خدمت بر مردم را وظیفه خود می‌دانیم و باید در انجام این وظیفه کوشا باشیم.

وی افزود: مسئولان بایستی در حوزه کاری خود در راستای انتخابات سالم تلاش کنیم، دیدگاه ما در شورا نگهبان بر ۳ محور قانون، شرع و اخلاق استوار است و این موارد باید در انتخابات رعایت شود.

رئیس هیئت نظارت انتخابات استان مرکزی تصریح کرد: اعضا هیئت نظارت شهرستان‌ها باید در انجام وظایف خود صادق باشند، در چارچوب قانون عمل کنند و بدون جانب‌داری از کاندیداهای انتخابات به وظایف خود عمل کنند.

تقوی خاطرنشان کرد: وظایف شورا نگهبان امسال بسیار سنگین است و اگر برجام نیز در مجلس تصویب شود حجم کار این نهاد بیش‌تر می‌شود بنابراین ما وظیفه داریم در این زمینه در حد توان به آن‌ها کمک کنیم، شورا نگهبان از نهادهایی است که در قانون اساسی و سخنان امام راحل(ره) زیباترین جملات را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: ما وظیفه داریم پشتیبان یکدیگر باشیم با همدلی و همیاری وظایفمان را انجام دهیم و برحسب همکاری‌ها دستورات را از مسئولان دریافت کردیم که بخشی ازاین دستورات را به فرمانداری‌ها ابلاغ کردیم.

رئیس هیئت نظارت انتخابات استان مرکزی بیان کرد: با بررسی انتخابات سنوات گذشته نواقص و کاستی‌ها مشخص شد و برای اصلاح این نواقص که با عنوان آسیب‌ شناسی معرفی شد راهکارهایی در نظر گرفته شده است.

تقوی با اشاره به مشکلات انتخابات در سنوات گذشته گفت: ضعف عوامل اجرایی در شعب به‌ویژه فرمانداری‌ها، عدم آگاهی فرمانداری و استانداری در شعب اخذ رای، وجود مکان نامناسب برای شعب اخذ رای، عدم هماهنگی بین عوامل اجرایی‌و نیروی انتظامی، ، برخورد نامناسب با مسئولان از جمله مشکلات و نواقص انتخابات سنوات گذشته بوده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.