اجرا طرح مهر تحصیلی در استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی، حجت الاسلام آیت الله عباسیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اراک، با اشاره به بسته های فرهنگی اظهار کرد: ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان های استان مرکزی با همکاری آموزش و پرورش نسبت به شناسایی دانش آموزان بی بضاعت اقدام می نمایند.

وی با اشاره به اهداف این طرح، افزود: ترویج فرهنگ کمک به نیازمندان و به ویژه کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت از مهمترین اجرای اهداف این طرح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: اجرای رویه‌ای واحد در اجرای نیات خیران در کمک به دانش‌آموزان نیازمند از دیگر اهداف اجرای این طرح در سطح استان است.

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به زمان اجرایی این طرح گفت: طرح مهر تحصیلی به صورت همزمان در سیزدهم شهریور ماه و به منظور حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت برگزار می‌شود.

وی افزود: در این طرح موضوعاتی از قبیل خرید لباس و لوازم التحریر دانش آموزان بی بضاعت، پرداخت هزینه تحصیلی و امرار معاش دانش آموزان، گنجانده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: در آئینی که در بقاع متبرکه با حضور والدین و دانش آموزان و با حفظ کرامت آنها برگزار می شود۲۷۰ بسته فرهنگی شامل لوازم التحریر بین آنها توزیع می شود.

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به دانش اموزان زیر پوشش این طرح گفت: دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی، مناطق محروم و روستایی، ایتام و دانش آموزان مستمند از جمله آنان هستند.

وی افزود: اجرای امینانه نیات واقفین در زمینه کمک هزینه تحصیلی جهت دانش آموزان بی بضاعت، شناسیایی افراد مستحق مطابق نیت واقفین و بهره مندی آنها از اجرای نیت، ترویج فرهنگ کمک هزینه تحصیلی دانش آموزان مستمنداست.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اهداف اجرایی طرح مهر تحصیلی تصریح کرد: ایجاد وقف جدید و ایجاد وحدت رویه در سراسر کشور جهت اجرای امینانه نیات واقفین و نظام مند نمودن آن از اهداف اجرای طرح مهر تحصیلی بشمار می شود.

حجت الاسلام عباسیان با اشاره به اهداف وقف گفت: ترویج فرهنگ حسنه وقف، ارائه خدمات به مردم از محل موقوفات، تشویق مردم به وقف جدید و مورد نیاز جامعه و بیان آثار برکات وقف از مهم ترین اهداف وقف در سطح جامعه اسلامی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.