توسعه کلانشهر اراک نیازمند تعامل مدیریت شهری با صنعت

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، محمد شریفی امشب در صحن رسمی شورای شهر اراک با بیان اینکه صنعت می‌تواند به توسعه فعالیت‌های مدیریت شهری کمک کند، بیان داشت: صنایع شهر اراک علاوه بر برخورداری از ظرفیت‌ها و توان علمی بالا از نظر اقتصادی و مالی نیز می‌توانند به مدیریت شهری کمک کنند.

وی افزود: تعامل شورای شهر و شهرداری با صنایع و استفاده از تجارت و به‌کارگیری امکانات این بخش می‌تواند در توسعه شهر نقش بسزایی ایفا کند.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک با تاکید بر اهمیت توجه و حمایت از تولیدات داخلی در نظام مدیریت شهری گفت: استفاده از سازه‌های فلزی کارخانجات شهر اراک در عرشه‌های فلزی پل‌های در دست احداث شهرداری و استفاده از ماشین‌آلات تولید کارخانجات اراک از جمله اقداماتی است که در این راستا در شهر اراک صورت گرفته است.

شریفی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت و نیروی انسانی صنایع در اولویت برنامه‌های شورای دور چهارم است، اظهار امیدواری کرد: در تحقق اهداف توسعه‌ای مدیریت شهری کلانشهر اراک باید تعامل با صنعت بیش از پیش صورت گیرد.

نائب رئیس شورای کلانشهر اراک نیز در ادامه تعامل برخی از صنایع اراک در برگزاری پنجاه و دومین اجلاس مشورتی روسای کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور به میزبانی اراک را قابل تقدیر دانست و گفت: برگزاری این اجلاس بنا به گفته مدعوین از بهترین اجلاس‌ها بوده است.

مسعود آبایی افزود: برگزاری این اجلاس که با حضور حداکثری رؤسای شوراها و شهرداران کشور برگزار شد، فرصت مناسبی برای معرفی توانمندی‌های صنعتی استان بود که با همکاری ۷ شرکت که بدنه اصلی صنعت مرتبط با مدیریت شهری را تشکیل می‌دهند زمینه عرضه توانمندی‌های این شرکت‌ها در نمایشگاه فراهم شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در شهرها برای اداره و مدیریت شهری به ماشین‌آلات و تجهیزات مختلفی نیاز است، این نمایشگاه امکان اطلاع تولیدکنندگان از نیازمندی‌های مدیریت‌های شهری و آشنایی با توانمندی‌ها و تولیدات صنعت اراک را فراهم کرد.

مدیر عامل شرکت لجور نیز در ادامه این نشست از ساخت بلندترین بالابر آتش‌نشانی جهان برای اولین بار در ایران توسط این شرکت خبر داد و اظهار داشت: پروژه ساخت بالابر آتش‌نشانی ۳۳ متری در این شرکت کلید خورده است که انجام این حرکت ملی نیازمند تعامل بیشتر مجموعه مدیریت شهری است.

حسن مهدی‌نیا با تاکید بر اینکه صنعت همواره در خدمت شهر و خدمات شهری بوده است بر ضرورت حمایت شورا و شهرداری به عنوان حامی و همراه صنایع تاکید کرد.

گفتنی است در این نشست از مدیران ۷ شرکت ماشین سازی، هپکو، نورسازه، شایان برق، مهران کمپرس و لجور که در برگزاری نمایشگاه جانبی پنجاه و دومین اجلاس مشورتی رؤسای شوراهای کلانشهرها و مراکز استان‌ها همکاری داشتند با اهدای لوح تقدیر و تجلیل شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.