شتاب فزآینده طرح تکمیلی بیمارستان ولیعصر(عج) اراک در دولت مردمی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) اراک با ۵۰۰ تخت بستری در ۱۳ طبقه با ظرفیت مطلوب درمان برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی غرب کشور از سال ۱۳۸۷ کلید خورد و با وجود تامین مالی مناسب و اقدامات حمایتی دولت، نمایندگان مردم در خانه ملت و دیگر مسئولان این طرح درمانی در برنامه زمانبندی نتوانست به موقع تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

طولانی شدن روند ساخت این مجموعه درمانی موجب شد تا مسئولان استانی به صورت جدی وارد شوند و در سفر ریاست جمهوری به عنوان مطالبه جدی مطرح شد که با تاکید بر این مهم تسریع در ساخت، تکمیل و راه‌اندازی این طرح درمانی مورد توجه قرار گرفت.

مصوبه سفر رئیس جمهور و هیات دولت سیزدهم از یکسو و پیگیری‌های مدیریت ارشد استان مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی اراک از یکسو باعث شد که از تابستان سال گذشته عملیات تکمیلی این طرح شتاب چشمگیری به خود بگیرد و تمام ۶ ماه دوم سال گذشته عملیات تکمیلی به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شد.

تکمیل طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(ع) اراک مطالبه بحق مردم

استاندار مرکزی گفت: طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(ع) اراک از طرح‌های مهم سلامت کشور است که تکمیل آن به‌ عنوان مطالبه بحق مردم باید تسریع شود.

«فرزاد مخلص‌الائمه» افزود: تکمیل این طرح درمانی به ‌دلایل مختلف با تاخیر مواجه شده که با تغییرات در حوزه پیمانکاری و منابع مالی، بخشی از عقب افتادگی‌ها جبران می‌شود و همه تلاش بر این است که رضایت مردم استان از حوزه سلامت فراهم شود.

وی اظهار داشت: در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان مرکزی ۲۲۲ مصوبه نهایی شده که از این تعداد ۵۲ مصوبه شامل ۲۸ مصوبه بودجه‌ای و ۲۴ مصوبه غیر بودجه‌ای در حوزه سلامت و رفاه اجتماعی با رقم بالغ بر یک هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان است.

استاندار مرکزی گفت: یکی از مهمترین و بزرگترین برنامه‌های دولت سیزدهم ساماندهی و تعیین تکلیف طرح‌های نیمه تمام در کشور است که مشمول زمان شده اند و بر این اساس، در سفر اخیر رییس جمهوری به استان مرکزی عملیات اجرایی هیچ طرح عمرانی آغاز نشد.

مخلص الائمه افزود: در این سفر اعتباری بالغ بر یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان جذب شدکه چهار هزار میلیارد ریال آن به تکمیل طرح توسعه بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک اختصاص یافت.

استاندار مرکزی گفت: معاونت عمرانی استانداری مرکزی و دانشگاه علوم پزشکی استان نظارت بر اجرای عملیات ساخت این طرح بیمارستانی را برعهده دارند و از وزارت بهداشت خواسته شده تا در روند اجرای آن فعالانه‌تر وارد شده و این مرکز درمانی مادر تخصصی را که علاوه بر مردم استان به مناطق همجوار نیز سرویس‌دهی سلامت دارد هرچه زودتر به مرحله بهره‌برداری برساند.

مخلص الائمه افزود: پیمانکار نقش ثانویه را در اجرای این طرح توسعه درمانی دارد و مشاور باید دقت لازم را در اجرای عملیات ساخت و تسریع و تسهیل روند کار داشته باشد و در صورت هرگونه تقصیر و کندی در تعهدات باید پاسخگویی صورت بگیرد.

وی بیان کرد: نباید سرنوشت سلامت مردم معطل کارهای بی‌اهمیت باشد، هرچند از این قبیل طرح‌های نیمه‌کاره و طولانی مدت در کشور وجود دارد اما ،برخی از آن‌ها در اولویت هستند و تکمیل بیمارستان ولیعصر (عج) از جمله آن‌ها است.

اختصاص یک هزار میلیارد ریال وام برای رفع مشکلات طرح بیمارستان حضرت ولی عصر(عج) اراک

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: سه هزار میلیارد ریال وام از محل تبصره ۵۶ قانون الحاق توسط سازمان برنامه و بودجه کشور با عاملیت بانک ملت به طرح بیمارستان حضرت ولیعصر(عج) اراک اختصاص یافت.

دکتر «علیرضا امانی» افزود: در مرحله اول یک سوم این مبلغ واریز شد که نوید راه اندازی هر چه سریعتر این طرح و رفع مشکلات اعتباری پیشرو را دارد.

وی بیان کرد: مقرر است مابقی مبلغ نیز طی ۲ قسط به دانشگاه پرداخت شود تا بتوان به تعهدات در تکمیل و بهره‌برداری آن پرداخت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: قرارداد ساخت طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) سال ۹۵ با یک پیمانکاربه مدت ۱۵ ماه و به ارزش ۱۱۰ میلیارد تومان منعقد شد و تسهیلاتی از بانک ملت به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان دریافت شد که به علت تحریم‌ها و افزایش قیمت‌ها در نهایت پیمانکار تغییر کرد.

دکتر امانی افزود: فروردین‌ماه سال گذشته نیز قراردادی با پیمانکار جدید به ارزش ۲۸۷ میلیارد تومان در بازه زمانی ۱۵ ماه منعقد شد که با شیوع کرونا، قطعی برق و کمبود سیمان مشکلاتی در روند اجرا ایجاد شد و در ماه های اخیر اجرای طرح روند مناسبی یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: طرح توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) از مهمترین طرح های درمانی استان و کشور است که تکمیل و بهره برداری آن مطالبه جدی مردم اراک و استان مرکزی است.

پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی بیمارستان ولیعصر اراک

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز گفت: مراحل تکمیلی احداث بیمارستان سرعت گرفته و پیشرفت فیزیکی مجموعه پروژه‌های در حال اجرا شامل تاسیسات، موتورخانه، ابنیه و نما در بیمارستان ولیعصر نزدیک به ۹۰ درصد رسیده است.

«عباس ملاطایفه» افزود: تاکنون پنج هزار میلیارد ریال اعتبار برای احداث این بیمارستان هزینه شده و در سفر رئیس جمهور هم چهار هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این طرح درمانی اختصاص یافت که یک هزار میلیارد ریال آن تاکنون جذب شده است.

۶۹۸ پزشک عمومی، ۴۸۵ پزشک متخصص و فوق تخصص و یک هزار و ۷۲۶ کارشناس رشته های مختلف پیراپزشکی و مامایی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.