محسنی اژه‌ای: رفع مشکلات اقتصادی مردم در اولویت اقدامات دولت سیزدهم است

رئیس قوه قضاییه گفت: دشمن تمام تلاش خود را برای افزایش فشار اقتصادی بر مردم به کار گرفته اما رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در اولویت اقدامات دولت سیزدهم است و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین« غلامحسین محسنی اژه‌ای» عصر دوشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی در اراک، افزود: همه دولتمردان باید همت کنند تا مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در اسرع وقت رفع شود و در صورت نیاز با مردم به صورت شفاف توضیحات لازم را ارائه دهند، چرا که دشمن امید بسته که از حیث معیشتی مردم را در تنگنا قرار دهد اما با تعامل و همکاری مسئولان می‌توان گام‌های موثری در راستای کاهش و رفع مشکلات مردم برداشت.

وی بیان کرد: استان مرکزی دارای ظرفیت‌های مادی و معنوی بسیاری است که برای مسئولان مختلف و تراز اول کشور و استان به طور کامل شناسایی نشده است و با این رویه نمی‌توان به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های این مهم توجه کافی داشت.

رئیس قوه قضائیه عنوان کرد: مسئولان استان مرکزی باید خدمت رسانی به مردم را غنیمت بدانند و از این موهبت الهی به نفع مردم و در راستای اعتلا و پیشرفت کشور، بیش از پیش بهره‌گیری کنند در غیر اینصورت دچار خسران می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین اژه ای ادامه داد: با توجه به اینکه مسئولان استانی نسبت به مسایل اشرافیت کامل دارند، از این رو به طور حتم با دلسوزی در تلاش هستند تا مشکلات و کاستی‌ها را رفع کنند و در بسیاری از سفرهای استانی، پیشنهاداتی در راستای رفع مشکلات ارایه و تاکنون نتایجی خوبی نیز حاصل شده است.

وی گفت: در شورای اداری باید با بهره‌گیری از ظرفیت مدیران بومی و غیربومی، قوانین و مقررات و بودجه در اختیار،تعامل و هم‌افزایی، بسیاری از مشکلات و موانع را از پیش رو برداشت.

رئیس دستگاه عدلیه بیان کرد: مسایل و موضوعات استان با تعامل و همکاری مسئولان ارشد اجرایی، نمایندگان مجلس، مسئولان قضایی و انتظامی قابل حل است.

حجت الاسلام والمسلمین اژه ای افزود: امید است که با این روند و با ارایه اقدامات و راه‌حل‌های کارشناسی مسایل و مشکلات این استان حل شود در غیر اینصورت مشکلات به سمع و نظر مسئولان ارشد نظام برسد.

وی گفت: به نوبه خود این قول را می‌دهم چنانچه مسئله قانونی پیچیده حقوقی در استان مرکزی وجود داشته باشد، با ظرفیت‌های قانونی و اختیاراتی که دارم بالای ۸۰ درصد نظر شما را خواهم پذیرفت.

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: بسیاری از موضوعات تشخیصی، تطبیق حکم است و با تشکیل این کارگروه از جنبه های مختلف، می‌توان راهکار اجرایی ارائه داد و چنانچه در رفع مسائل نیاز به مصوبه دولت و ماده واحده است از ظرفیت قانونی و اختیاراتی که دارم، میتوان استفاده کرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به مسائل فرهنگی و اجتماعی نیز گفت: چنانچه این کارگروه پیشنهاداتی در راستای رفع ناهنجاری های اجتماعی، بدحجابی، بی حجابی، اعتیاد دارند ارائه دهند و به هر میزان که در حیطه اختیارات استان است و منتج به نتیجه می شود ،دنبال کنیم.

راهکارهایی برای رفع مشکلات آلایندگی هوا وجود دارد 

وی در خصوص مسائل محیط زیست عنوان کرد: در خصوص موضوعات محیط زیست شاید راه حلهای قوی به ذهن شما برسد همچنین این موضوع مطرح شود که جانمایی نیروگاه از ابتدا اشتباه بوده که در این خصوص نمیتوان اقدامی انجام داد اما میتوان در برخی بخشها اقداماتی همچون جایگزین کردن سوخت و ایجاد فیلتراسیون و با انجام اقدامات کارشناسی شده آنچه در حیطه وظایف و اختیارات استان ات، گامهای موثری در راستای رفع مشکلات آلایندگی هوا برداشت

رئیس دستگاه قضا تصریح کرد: چنانچه مدیری با استان آشنایی لازم را نداشته باشد ممکن است نسخه ای برای هوای آلوده استان بپیچد که قابلیت اجرا نداشته باشد اما باید تلاش کرد که هر اقدامی که در این راستا کارگر است عملیاتی شود.
حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای با اشاره به مبحث موقوفات نیز گفت: راهکارهایی که در استان برای رفع مشکلات موقوفات است باید بکار گرفته شود و در مواردی که نیاز است اقدامات کارشناسی صورت گیرد و در صورت نیاز از ظرفیت مقامات بالا و مجلس بهره گیری شود تا سالیان سال مشکلات این حوزه باقی نماند.

وی عنوان کرد: موضوع موقوفات دارای حد و حدود است و شاید در برخی موارد پیش از ثبت باشد و حدها مشخص نباشد همچنین در برای روستاها و مزارع مواردی است که قابل وقف نیست و اختلافاتی در خصوص اصل رفعیت وجود دارد و یا سند به صورت دستی است و در زمان خود ثبت نشده باشد ، مشکلات قابل حل شدن است.
رئیس دستگاه قضا توضیح داد: برخی از صنایع مادر و بزرگ موجود در استان با مشکلاتی مواجه هستند که با تعتمل و همکاری برای از آنها رفع می شود و در برخی موارد نیاز به بودجه، قانون و حکم خاص است که از طرف قوه قضاییه قول می دهم کمکی که به درجه حقوقی رسید و در حیطه اختیارات و وظایف قانونی بنده بود در حد و نظر خود بپذیرم.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به تغییر کاربری‌ها نیز گفت: در خصوص برخی تغییر کاربری ها می توان از سلاح خالی نیز بهره‌گیری کرد، این موضوع که ساخت و ساز صورت گیرد و سپس تخریب انجام شود زیبنده نیست چرا که علاوه بر داشتن هزینه برای مردم گرفتاری ایجاد می کند.
وی ابراز داشت: ما از پرونده های پیچیده ،۱۰۰درصد استقبال می کنیم و در خصوص موضوعات مختلف راهکار ارائه می‌دهیم و در صورت نیاز اقدام کارشناسی انجام می‌شود.

رئیس دستگاه قضا گفت: یکی از مشکلات مردم، تاخیر در رسیدگی‌ها است و انجام‌ کارشناسی‌های متعدد منجر به ایجاد این مشکلات میشود که باید این مهم حل و فصل شود، در برخی پرونده‌ها برکات گفت و گو از صدور یک رای بیشتر است، میتوان به نظرات کارشناسی اعتماد کنیم و با اطمینان خاطر رای صادر کنیم.

حجت الاسلام محسنی اژه ای با اشاره به موضوع حقابه نیز بیان کرد: این موضوع مختص به این استان نیست و چنانچه این طرح بزرگ‌ و عظیم در استان به اتمام برسد بسیاری از مشکلات حل می شود، نفس است که حقابه چیست و به چه کسی تعلق می گیرد قابل منفک شدن است.

وی خاطرنشان کرد: در قانون نیز در این خصوص اختلاف نطر زیاداست و فروع مختلف دارد، ساده هم نیست و صرف نظر از مسائل حقوقی، شرعی و قانونی میتوان برخی از مسائل را ریشه ای حل کرد تا بسیاری از مشکلات مردم رفع شود.

به گزارش ایرنا، رییس قوه قضاییه صبح امروز دوشنبه هشتم اسفندماه هفدهمین سفر استانی خود  به همراه معاونان این قوه برای سفر رسمی یک روزه به استان مرکزی وارد فرودگاه اراک شد.
دیدار با تولیدکنندگان و صنعت‌گران، دیدار با اقشار مختلف مردم، شرکت در جلسه حل اختلاف و صلح و سازش، دیدار با قضات و کارکنان دادگستری استان مرکزی، حضور در جلسه شورای اداری و همچنین بررسی مشکلات قضایی استان و تصویب مصوبات برای رفع این مشکلات، از مهمترین برنامه‌های سفر رئیس قوه قضاییه به استان مرکزی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.