برگزاری همایش ملی توسعه زیست بوم پایدار ایران در اراک

به گزارش مرکزی دیلی، دبیر علمی این همایش ملی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این همایش در سه حوزه اصلی زیست محیطی، اقتصادی و اجتماعی با هدف جمع آوری آخرین ایده ها و تفکرات نوین در حوزه توسعه پایدار زیست بوم برگزار می شود.

«سیاوش آقاخانی»،توسعه پایدار شهری و اصول مهندسی، علوم نوین و انرژی های پایدار، صنعت، خدمات، بازرگانی ، اکوتوریسم و توسعه پایدار، پدافند غیرعامل و توسعه پایدار و تغییرات اقلیم و توسعه پایدار را از جمله محورهای این همایش ملی عنوان کرد.

وی گفت: توسعه اجتماعی ، مشارکت مردمی ، رسانه و زیست بوم پایدار، توسعه پایدار و مدیریت جامع اکوسیستم زیستی و حفظ و احیای منابع آبی و کشاورزی پایدار در توسعه زیست بوم از دیگر محورهای تعیین شده این همایش ملی است.

دبیر علمی همایش ملی توسعه زیست بوم پایدار ایران بیان کرد: دبیرخانه این همایش در اتاق بازرگانی، صنعت و کشاورزی اراک دایر شده و مجامع علمی و نخبگان دانشگاهی می توانند مقالات خود را تا ۲۹ بهمن سال جاری به این دبیرخانه ارسال کنند.

آقاخانی ادامه داد: این همایش با هدف هم اندیشی فعالان و برجستگان فکری و علمی دانشگاهی و سازمان های بین المللی با رویکرد ساماندهی و شناخت معضلات توسعه پایدار زیست بوم طراحی شده است.

وی افزود: سند زیست بوم این همایش به عنوان نخستین سند ملی مدیریت زیست بومی کشور خواهد بود و پیشنهاد تاسیس دبیرخانه دائمی این همایش نیز در دستور کار است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.