قوه قضائیه آخرین امید مردم اراک برای حل مشکل آلودگی هوا است

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی: قوه قضائیه آخرین امید مردم اراک برای رسیدگی دغدغه آنها در راستای کاهش و حل مشکل آلودگی هوای این شهر است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار ایرنا، « محمدحسن آصفری» عصر دوشنبه در نشست شورای اداری استان مرکزی با حضور رئیس قوه قضاییه در اراک، افزود: آلودگی هوای اراک مسئله جدی، دغدغه و درخواست ۶۵۰ هزار نفر از مردم اراک است.

وی بیان کرد: آلودگی هوای اراک باعث مشکلات جدی زیادی از جمله بروز بیماری‌های مختلف و همچنین منجر به شکل‌گیری اعتراضات و تجمعاتی شده است.

نماینده مردم اراک، خمین و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من به عنوان نماینده مردم زورم نرسید، از همه مبادی این مهم را دنبال کردم، وزاری مربوطه را به مجلس کشاندم اما به جایی نرسید و هنوز اقدام و اتفاقی رخ نداده است.

آصفری اظهار داشت: انتظار است رئیس قوه قضائیه به عنوان آخرین امید مردم اراک، یک دستور ویژه در راستای کاهش آلودگی هوای این شهر ارایه دهند و در شورای عالی امنیت ملی پیگیری شود تا دستور ویژه‌ای اتخاذ شود.

وی اظهار داشت: درآمدی که از تولید برق نیروگاه حاصل می‌شود، امکان فیلتراسون و گوگردزدایی مازوت را در این واحد صنعتی دارد و نیاز است به عنوان مطالبه جدی مردم مورد توجه ویژه قرار گیرد و کمیته ویژه‌ای تشکیل شود تا این مسئله حل شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی ادامه داد: دومین مسئله این استان مشکل با اوقاف است، متاسفانه چند شهر استان مرکزی مانند، میلاجرد، مرزیجران، مالک‌آبادی و ساروق شش دانگ اوقافی است.

آصفری بیان کرد: نیاز است کمیته‌ای تشکیل و هیاتی مشخص شود، پرونده‌های زیادی در استان مرکزی در خصوص وقف و موقوفات تشکیل شده است، این موضوع جلوی پیشرفت‌ها را هم گرفته و نیاز است مشکل جدی موقوفه در این استان هرچه سریعتر حل شود.

وی عنوان کرد: سنددار کردن برخی منازل اراک از دیگر موضوعات مهم است، مصوبه‌ای مجلس شورای اسلامی امسال در این خصوص داشت و در بودجه سال آتی نیز لحاظ شده است که دولت ملزم به سنددار کردن برخی از اراضی شود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: شمار زیادی از مردم اراک در کوی امام علی(ع)، کوی ولیعصر (عج) و کوی امام حسین (ع) زندگی می‌کنند اما به دلیل اینکه نتوانسته‌اند سند تهیه کنند و مصوبه قانونی هم دارد، دچار مشکل هستند.

آصفری اظهار داشت: بخشی از کار حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ مورد انجام شده که جای تشکر دارد اما بخش زیادی از کار باقی مانده و نیازمند کار جهادی و سرعت بخشیدن دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: برخی از کارکنان دادگستری استان مرکزی از حقوق ناچیز برخوردارند که امید است این مهم نیز مورد توجه ویژه قرار گیرد و اگر لایحه‌ای داده شود، مجلس آمادگی لازم را برای دفاع و پیگیری دارد.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۴ روز ناسالم در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.