انجام هزار و ۱۵۷ مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان مرکزی

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۲۲ هزار و ۱۵۷ مورد بازرسی با هدف مقابله با احتکار و گرانفروشی امسال از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی این استان انجام شد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی «علی جودکی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۲ هزار و ۳۴۴ پرونده در جریان بازرسی از واحدهای صنفی، خدماتی و تولیدی استان مرکزی در سال جاری تشکیل و به مراجع قضایی تحویل شد.

وی درصد تخلف‌یابی در بازرسی‌ از واحدهای صنفی استان مرکزی را حدود ۱۱ درصد عنوان کرد و ادامه داد: صیانت از حقوق مصرف کننده یکی از سرفصل‌های مهم برنامه‌های اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی ارزش ریالی تخلفات صورت گرفته را حدود چهار هزار میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: گرانفروشی، درج نشدن قیمت، کم فروشی، تعطیلی خودسرانه و صادر نشدن فاکتور مهمترین تخلفات ثبت شده مربوط به اصناف استان مرکزی در سال جاری است.

جودکی اضافه کرد: ۵۵۵ مورد گشت مشترک با اداره کل تعزیرات، ۳۸۵ مورد بازرسی با دانشگاه‌های علوم پزشکی، ۲۶۲ مورد با اماکن عمومی و سه هزار و ۴۵۵ مورد نیز با سایر نهادهای نظارتی از سوی این نهاد انجام شده است.

بیش از ۶۰ هزار واحد صنفی زیر نظر ۷۳ اتحادیه در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.