کلانشهر اراک تیره و آلوده است

به گزارش مرکزی دیلی، ˈامیر انصاریˈ در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس گزارش مرکز پایش آلودگی هوای اراک، میانگین غلظت ذرات معلق کمتر از ده میکرون در شبانه روز گذشته در این شهر ۱۵۴ میکرو گرم بر متر مکعب بوده که فراتر از حد استاندارد و نشان دهنده وضعیت هشدار هوا است.

وی، شاخص سنجش غلظت آلاینده ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر متر مکعب عنوان کرد و گفت: با توجه به وزش باد آلایندگی هوا به صورت لحظه ای رو به افزایش است و وجود مقادیر بالای گرد و غبار در فضای شهر در کاهش دید افقی مشهود است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش مرکز پایش آلودگی هوای شهرستان شازند در حال حاضر میزان ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در این شهرستان رو به افزایش است و کیفیت هوای این منطقه نیز در شرایط هشدار است.

انصاری بیان کرد: گزارش آلایندگی هوای اراک و شازند برای هر گونه اقدام و تصمیم به کمیته هماهنگی و نظارت مواقع اضطراری آلودگی هوای استان مرکزی اعلام شده است.

وی عنوان کرد: کلانشهر اراک از ابتدای سال حاری تاکنون ۱۰ روز آلوده و ناسالم را سپری کرده است.

اراک یکی از هشت کلانشهر آلوده کشور است که به منظور مهار آثار تخریبی این آلودگی ها از سوی دولت طرح جامع کاهش آلودگی برای آن تصویب شده است.

بر اساس مطالعات موجود منابع آلاینده متحرک سهم ۵۱ درصدی و منابع ثابت سهم ۴۸ درصدی در آلایندگی هوای اراک دارند.

محورهای اساسی در طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک بر بهبود عبور و مرور شهری،

بهبود ناوگان حمل و نقل درون شهری،ساماندهی صنایع و ایجاد فضای سبز و توسعه آموزش استوار است.

محصور شدن از سه سمت با ارتفاعات و مجاورت با تالاب کویری اراک از مسایلی است که بر ایستایی و ماندگاری آلاینده های هوا در اراک دامن می زند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.