افزایش ۳۰۰ درصدی اقامت گردشگران نوروزی در استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، مرزبان، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: از بیست و پنجم اسفندماه تا کنون اقامت و پذیرایی و بازدید از مراکز اقامتی استان مرکزی نسبت به سال‌گذشته ۳۰۰ درصد، موزه‌ها ۲۰۰ درصد افزایش یافته است.

مرزبان افزود: در این تاریخ ۱۱۵ هزار بازدید کننده وجود داشته که از این تعداد اقامت، ۳۵ هزار نفر به صورت رسمی در تاسیسات گردشگری و ۶۸ هزار نفر در اقامت گاه‌های عیر سمی اقامت داشته اند و ۱۱ هزار بازدید از مراکز موزه‌ها در سطح استان نیز انجام شده است.

او بهترین محل‌های اقامت را در شهرستان‌های دلیجان و محلات و خمین عنوان کرد و گفت: ضریب اشعال تاسیسات گردشگری در این شهرستان‌ها تقریبا ۱۰۰ درصد بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی بیان کرد: اقامتگاه‌های استان با ۳ هزار و ۵۰۰ تخت و ۹۰۰ اتاق آماده پذیرایی از مسافرین است.

او تاکید کرد: در ایام تعطیلات نوروز طی ۳۵۰ مورد نظارت صورت گرفته از اماکن گردشگری ۶ مورد اخطار کتبا اعلام و رفع نقص شده و این نظارت بر حوزه‌های گردشگری تا پایان تعطیلات نیز ادامه خواهد داشت.

مرزبان با بیان اینکه شروع خدمات ستاد اجرایی خدمات سفر از ۱۶ اسفند ماه بود گفت: ۲۳ اسفند نیز مانور نیرو‌های انتظامی و نظامی در استان انجام و ۶ جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر برگزار شد که در این مدت ۶ نشست خدمات سفر برگزار شد و این نشست‌ها ۹۱ مصوبه داشت.

او اضافه کرد: در حوزه میراث فرهنگی، ۲۵ هزار اقلام تبلیغاتی در قالب بروشور و نقشه و کتابچه در بین گردشگران و مسافران توزیع شد و برپایی بازارچه‌های صنایع دستی در ۱۲شهرستان برای رونق کسب و کار نیز انجام شده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.