۲۱ فوتی و ۳۴۰ مجروح در ایام نوروز استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس پلیس راه استان مرکزی در جلسه شورای ایمنی راه‌ها گفت: جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها در ایام نوروز در دستور کار است و هر روز این جلسه برگزار می‌شود.
سرهنگ پورشمس افزود: طرح نوروزی امسال در استان مرکزی از ۲۵ اسفند سال گذشته برگزار و تا ۱۴ فرودین جاری ادامه خواهد داشت و اکنون ۱۵ روز از این طرح گذشته است.
او ادامه داد: در طول این ایام متأسفانه ۲۱ نفر در حوادث رانندگی فوت کرده و بیش از ۳۴۰ نفر مجروح شده‌اند.
رئیس پلیس راه استان مرکزی با اشاره به اینکه پلیس راه استان مرکزی در این ایام به صورت آماده باش در آمده، تأکید کرد: در طول این مدت جمع کل تخلفات ۲۰ درصد و درصد تخلفات حادثه ساز  ۲۱ درصد بوده و در مجموع بیش از ۵۰۰ دستگاه خودرو توقیف شده است.
پورشمس عنوان کرد: در مدت مذکور ۵۰ درصد تصادفات در محور‌های فرعی  و روستایی رخ داده که می‌طلبد رانندگان در زمان حضور در این محور‌ها بیشتر  احتیاط کنند.
او گفت: طبق تحلیل انجام شده از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ بیشترین زمان تصادفات بوده و بیش از ۸۰ درصد تصافات در ۳۰ کیلومتری شهر‌ها اتفاق افتاده است.
رئیس پلیس راه استان مرکزی اضافه کرد: تقریبا از امروز دهم فروردین موج دوم سفر‌ها شروع و پیش‌بینی می‌شود ترافیک در محور‌های استان سنگین‌تر شود که امید است با مدیریت زمان در سفر شاهد حوادث کمتری باشیم.
پورشمس با اشاره به اینکه بیشترین علل تصافات نوروزی عدم توجه کافی به جلو حین رانندگی، انحراف و  تجاوز به چپ و تخطی از سرعت مطمئنه و شرایط خاص جوی بوده گفت: از رانندگان تقاضا داریم خستگی و خواب آلودگی را جدی گرفته و به ازای هر دو ساعت رانندگی استراحت کافی داشته باشند، همچنین عدم استفاده از تلفن همراه نیز از نکات ضروری است.
او عنوان کرد: روزانه در پلیس راه استان مرکزی بیش از ۶۰ گشت پلیس محسوس و نامحسوس در جاده‌های مواصلاتی استان حضور دارند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.