آغاز آمارگیری از ویژگی‌های خانه‌های روستایی استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی ، محمدرضا رضا‌فرح در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این طرح  از مدت شروع به مدت یک ماه ادامه دارد و آمارگیران با حضور در روستاهای هدف به منظور ساماندهی وضعیت سکونت، ویژگیهای های سکونتگاه‌های روستایی را ثبت می کنند.

وی روش آمارگیری در این طرح را نمونه‌ای دانست و گفت: اطلاعات از طریق مصاحبه مستقیم با خانوار ساکن در واحد مسکونی یا مطلعان محلی در آبادی جمع‌آوری می‌شود.

رضا فرح با بیان اینکه تجزیه و تحلیل این اطلاعات مسکن روستایی یک سال زمان می برد تا در اختیار بنیاد مسکن قرار گیرد اظهارداشت: با توجه به اینکه اطلاع از ابعاد مختلف مسکن روستایی از اهمیت برخوردار است برای شناخت وضعیت سکونت و مسکن روستایی طرحی با عنوان طرح شناخت ویژگی‌های مسکن روستایی در نظر گرفته شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی ادامه داد: در کل کشور هشت هزار و ۴۴۵ آبادی و  ۲۱۱ هزار و ۶۸۴ واحد مسکونی نمونه مراجعه و آمارگیری می‌شود که سهم استان ۲۶۷ روستای نمونه و شش هزار و ۳۰۹ خانه روستایی است.

وی ادامه داد: در شهرستان های اراک ۲۹ ، شازند ۵۰، خنداب ۲۲، آشتیان ۱۰، تفرش ۱۹، دلیجان ۱۰، ساوه ۳۳، محلات ۱۱، زرندیه ۱۸، کمیجان ۱۳ و فراهان ۱۹ روستا آمارگیران حضور یافته و ویزگیهای خانه های روستایی را به صورت سهمیه هر روستا آمارگیری می کنند.

وی با بیان اینکه در تمام شهرستانها فرمانداری و دهیاری های انها با برگزاری جلسات توجیه شدند گفت: تنها دو شهرستان خمین و محلات باقی مانده اند که در روزهای اتی این جلسات برگزار می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی ادامه داد: بنیاد برای طراحی و اجرای طرح جامع بهسازی مسکن روستایی نیازمند داشتن آماری دقیق از وضعیت کمی و کیفی مسکن و اجرای طرح جامع بهسازی مسکن روستایی است که با توجه به گذشت پنج سال از اجرای طرح آمارگیری از ویژگی‌های مسکن روستایی سال ۸۷ اطلاعات جامعه آماری به طور طبیعی دچار تغییر شده است و به این منظور تامین نیازهای آماری جدید و اطلاعات از وضعیت کمی و کیفی مسکن در روستاها اجتناب‌ناپذیر است،

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.