آصفری :دستگاه قضا باید با متخلفان انتخاباتی برخورد کند

به گزارش مرکزی ، محمدحسن آصفری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه یکی از علل برگزاری موفق‌آمیز انتخابات در ۳۰ سال گذشته التزام مسئولان اجرایی و نظارتی به قانون بوده است، گفت:‌ لزوم رعایت قانون از سوی همه افراد بسیار ضروری است، به‌طور یقین آن چیزی که به پرشورتر و حماسه‌ای شدن انتخابات کشور کمک کند، التزام به قانون اساسی است.

نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه اگر همه دلسوزان و احزاب برای رعایت مر قانون تلاش کنند، انتخابات آتی ریاست‌جمهوری به خوبی برگزار می‌شود، افزود: تمام کاندیداها باید به نظر شورای نگهبان تن داده و اعتراضات خود را از طریق قانونی پیگیری کنند، از طرف دیگر موضعگیری اشتباه نامزد‌ها موجب دلسردی مردم برای حضور در انتخابات می‌شود.

وی با انتقاد از اظهارات برخی افراد درباره احتمال به تعویق افتادن انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، تصریح کرد: در زمان جنگ تحمیلی که بحرانی‌ترین نقطه زمانی کشور بود، هیچ وقت انتخابات به تعویق نیافتاد، بنابراین در شرایط کنونی هیچ دلیلی برای تأخیر در اجرای قانون پذیرفتنی نیست.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: از طرف دیگر برخی افراد به‌دنبال سودجویی از فضای کنونی سیاسی کشور هستند، که این اقدامات نوعی بی‌قانونی به‌شمار می‌آید.

آصفری با تأکید بر اینکه بر اساس قانون، دستگاه قضا باید با متخلفان انتخاباتی برخورد کند، افزود:‌ حتی در زمان تبلیغات اگر تخلفی رخ دهد، دستگاه قضا می‌تواند با اعلام نظر در روند تجدید نظر صلاحیت افراد تأثیرگذار باشد.

وی با اعلام اینکه رهبر معظم انقلاب در چند وقت اخیر شاخص‌های یک رئیس جمهور اصلح را معرفی کرده‌اند، گفت: شجاع بودن، داشتن روحیه تعامل، دین‌دار بودن و داشتن مقبولیت مردمی بخشی از شاخص‌های یک رئیس‌جمهور تأثیرگذار است.

عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، ادامه داد: رئیس‌جمهور باید تابع قانون بوده و در جهت اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی گام بردارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.