اعمال تخفیف ۵۰ درصدی حامل های انرژی در مدارس استان مرکزی

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار مهر، محمد حسین مقیمی ظهر یکشنبه در دویستمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی، با اشاره به اینکه این تخفیف مصوبه دولت بوده و لازم الاجراست، افزود: کلیه دستگاه های آب، برق، گاز و نفت باید این مصوبه را اعمال کنند.

وی با تاکید بر اینکه در صورت بدهی نباید مدارس و مراکز مذکور با قطعی مواجه شوند، ادامه داد: دستگاه های که طلبی در این بخش دارند با ابلاغ به معاونت سیاسی امنیتی و برگزاری جلسه در راستای رفع مشکل اقدام کنند.

تامین نیمی از هزینه آموزش های اجتناب ناپذیر از محل منابع شورا

استاندار استان مرکزی در بخش ادامه با تامین نیمی از هزینه های آموزش های اجتناب ناپذیر به معلمان و فرهنگیان از محل منابع شورای آموزش و پرورش موافقت و تصریح کرد: آموزش لازمه موفقیت هر دستگاه در دستیابی به اهداف است.

مقیمی اظهار کرد: معلمان با دانش افزایی باید پاسخگویی سوالات دانش آموزان باشند.

توجه به ترویج فرهنگ مصرف بهینه حامل های انرژی

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی، در این جلسه با تاکید بر اینکه آموزش یکی از راه های اثر گذار در ترویج و گسترش فرهنگ است، گفت: آموزش و پرورش در این راستا نقش مهمی را داشته و در ایفای این نقش باید تلاش کند.

غلامرضا فتح آبادی با تاکید بر اینکه طبق مصوبه دولت مبنی بر پرداخت ۵۰ درصدی هزینه حامل های انرژی از سوی مراکز زیر مجموعه آموزش و پرورش باید آموزش به دانش آموزان در بخش بهینه سازی ارائه شود، اظهار کرد: امروز وظیفه آموزش و پرورش عمل به این مهم و اجرای بخش های مختلف تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش با وزارتخانه های مربوط است.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: تدوین طرح ملی آموزش بهینه، تربیت مربی بهسامان، اختصاص صفحاتی از پیک نوروزی و کتب و مسابقات به بهینه سازی مصرف انرژی، کتب آموزشی و نوشت افزار با آموزش مصرف، دوجداره کردن دروپنجره ها و بهینه سازی مصرف انرژی را از بخش های مختلف این تفاهم نامه عنوان کرد.

آموزش های اجتناب ناپذیر لازمه ارتقای معلمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی، در این جلسه با تاکید بر اینکه آموزش های ضمن خدمت معلمان در دو بخش اختیاری و اجتناب ناپذیر برگزار می شود، گفت: آموزش های اختیاری با درخواست معلمان و برای ارتقاء سطح علمی آنان تا سه هزار عنوان قابل برگزاری است.

شهریار فولادوند با بیان اینکه آموزش های اجتناب ناپذیر برای معلمان ضروری است، اضافه کرد: این آموزش ها به دلیل تغییر مقاطع تحصیلی به نظام آموزشی جدید و تغییر منابع ضرورت دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزیبا اشاره به اینکه منابع انسانی اساسی ترین دارایی هر دستگاه است، افزود: آموزش و بهسازی کارکنان نتیجه توانمندسازی، ارتقاء دانش و مهارت و تغییر نگرش است و منجر به کارایی دستگاه ها می شود.

فولادوند با بیان اینکه تغییر کتب پایه های چهارم و هشتم نیازمند آموزش معلمان و آماده سازی آنان برای سال تحصیلی جدید است، تصریح کرد: در سال جدید ۳۵۰۰ معلم با ۶۶ ساعت  آموزش برای پایه چهارم و ۱۲۰۰ معلم با ۴۴ ساعت آموزش برای پایه هشتم ابتدایی باید آموزش های لازم را ببینند.

وی با تاکید بر آغاز سال تحصیلی با آرامش و بدون هیچ دغدغه ای، تصریح کرد: آموزش و پرورش با به کار گیری تمام توان و نیروی خود در تلاش برای بازگشایی هرچه بهتر مدارس است.

گفتنی است، در این جلسه از ۶ دانش آموز ابتدایی که در جشنواره جابربن حیان موفق به کسب رتبه برتر شدند تجلیل شد.

لازم به ذکر است، در مرحله مدرسه ای جشنواره جابربن حیان هشت هزار دانش آموز، در مرحله منطقه ای سه هزار و ۸۰۰ دانش آموز، در مرحله استانی ۲۷۲ دانش آموز و در مرحله کشوری این جشنواره ۹ دانش آموز استان مرکزی در قالب سه گروه حضور داشتند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.