کوره‌های آجرپزی ساوه در چند قدمی خاموشی!

به گزارش مرکزی دیلی، پرویز نبیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، اظهار کرد: کوره‌های آجرپزی ساوه به دلیل استفاده از سوخت نامناسب، سنتی بودن فرآیند تولید و استفاده نکردن از روش‌های کاهش آلایندگی هوا از جمله منابع آلودگی هوای این شهر به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه استفاده از سوخت‌های فسیلی همواره با آلودگی همراه است، ادامه داد: بهترین راهکار برای کاهش آلودگی این کوره‌ها تغییر سوخت از مازوت به گاز طبیعی است چرا که کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی، از میزان آلودگی ناشی از فعالیت این واحدها می‌کاهد.

وی اضافه کرد: تغییر سوخت کوره‌های آجرپزی به گاز طبیعی موجب رضایتمندی و راحتی صاحبان این واحدهای تولیدی شده و مردم ساکن در اطراف این کوره‌ها را نیز از آلودگی هوا نجات می‌دهد.

رئیس محیط زیست ساوه با بیان اینکه دود و موادآلاینده این کوره‌ها تا حدودی بر مزارع و حتی محصولات کشاورزی شهرستان نیز تأثیر می‌گذارد، گفت: با توجه به ایجاد اشتغال پایدار در راه‌اندازی این کوره‌ها و به صرفه بودن سوخت باید تلاش شود هرچه زودتر به این کوره‌ها گازرسانی شود.

وی با اشاره به مکاتبات محیط زیست شهرستان با مسئولان امر در خصوص گازسوز کردن این کوره‌ها گفت: علت تأخیر در گازسوز کردن این کوره‌ها عدم موافقت اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان به عنوان متولی این واحدهای تولیدی و دلیل آن نیز تغییر وضعیت کوره‌ها از سنتی به صنعتی است.

وی با بیان اینکه بیشترین کوره‌های آجرپزی شهرستان در مناطق ابتدای جاده سلفچگان، جاده روستای یل‌آباد و طرازناهید است، افزود: محیط زیست شهرستان در صورت گازسوز نشدن کوره‌های آجرپزی در این مناطق جهت حفظ سلامت مردم و جلوگیری از آلودگی هوای شهر اقدام به تعطیلی آنها خواهد کرد.

نبیلی خاطرنشان کرد: آلودگی هوای شهرها از دغدغه‌هایی است که افراد و بزرگسالان را دچار مشکلات مختلف تنفسی کرده و بسیار خطرناک است و سلامت مردم را به مخاطره می‌اندازد.

وی در پایان از شرکت گاز و اداره صنعت، معدن و تجارت خواست تا نسبت به گازسوز کردن کوره‌ها که خواسته مردم این شهر است تسریع کنند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.