رونمایی از بیمارستان صحرایی ۵۰ تختخوابی استان مرکزی در دلیجان

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازاستاندار استان مرکزی در این مراسم گفت: این بیمارستان مجهز به دو اتاق عمل، بخش های ریکاوری، آی سی یو، آزمایشگاه، رادیولوژی، سی تی اسکن، داروخانه، اتاق زایمان، بانک خون و درمانگاه است.

‘علی اکبر شعبانی فرد’ افزود: همه سازه های پشتیبانی این بیمارستان مجهز به علم روز بوده و ۷۰ درصد آن بومی سازی شده است.

وی ادامه داد: برای این بیمارستان ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و بیمارستان در شش ساعت راه اندازی و پتانسیل خدمات رسانی به هر نقطه ای که دچار حادثه شود را دارد.

شعبانی فرد خاطرنشان کرد: همچنین بیمارستان سیار صحرایی دلیجان به عنوان انبار مرکزی معین می تواند خدمات بهداشتی و درمانی به سه هزار جمعیت را در مدت سه روز با همه امکانات ارائه دهد.

وی اظهار کرد: با توجه به این که کشور ما بر روی خط زلزله قرار دارد و بزرگترین زلزله قرن در کشور ما با هفت ریشتر اتفاق افتاد، مدیریت بحران کشور و استان درصدد تجهیزات امداد و نجات در این خصوص است.

استاندار استان مرکزی از راه اندازی ساختمان مدیریت بحران در استان مرکزی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: این ساختمان در برابر زلزله ای با قدرت هشت ریشتر مقاوم است.

شعبانی فرد افزود: همچنین بزودی همه نقاط استان با دوربین مدار بسته به مدیریت بحران استان وصل خواهد شد تا مدیریت بحران بتواند در هر لحظه تجهیزات خود را به هر نقطه از استان یا حتی استان های مجاور ارسال کند.

استاندار مرکزی با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری استان و شناور بودن همین میزان جمعیت در استان گفت: بالگرد (هلیکوپتر) امداد و نجات بزودی در استان مستقر خواهد شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.