رگبار باران و رعد و برق پدیده غالب هواشناسی استان مرکزی

مسئول واحد پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هوا، رگبار باران و رعد و برق پدیده غالب هواشناسی این استان تا روز شنبه هفته آتی است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، «رضا مرادی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد به‌دلیل عبور امواج کم دامنه تراز میانی جو و وجود ناپایداری‌های همرفتی از امروز  تا  شنبه هفته آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی از نقاط استان مرکزی رگبار باران و احتمال رعد و برق رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: هرچند حداقل در ۲ روز آینده این ناپایداری‌ها ضعیف و رگبارها به‌صورت پراکنده خواهد بود اما،  امکان افزایش موقتی سرعت باد در این مدت در ساعات بعدازظهر به‌ویژه در روز جمعه و شنبه دور از انتظار نیست.

مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: دمای هوای در ۲ روز آینده تغییر محسوسی ندارد اما، از روز جمعه و در سه روز اول هفته آتی کمی خنک‌تر می‌شود.

مرادی اظهار داشت: زرندیه با بیشینه دمای ۳۱ و ۶ دهم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و کمیجان با کمینه دمای هفت و هشت دهم درجه سانتیگراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان مرکزی در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

۱۷۳ و چهار دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه پارسال) تاکنون در استان مرکزی به ثبت رسیده است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.