اعزام ۷۵ نیرو داوطلب به مراکز درمانی اراک

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور اجتماعی گفت: ۷۵ نفر نیروی داوطلب برای ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران کووید ۱۹ به مرکز درمانی اراک اعزام شدند.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، دکتر«ریتا ظهیری» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: از آغاز همه‌گیری کرونا و در موج اول با فراخوان نخست، هشت هزار نفر داوطلب درمانی نام خود را به‌عنوان نیروهای جهادی برای ارایه خدمت در حوزه های گوناگون ثبت کردند.

وی اظهار داشت: این داوطلبان در رشته‌های پرستاری، کمک پرستار، علوم آزمایشگاهی، بهداشت عمومی، بهداشت محیط و حرفه ای، تاسیسات، خدمات، نگهبانی، مامایی خدمات ارایه می‌کنند.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور اجتماعی گفت: داوطلبان در بیمارستان امیرالمومنین(ع)، امیرکبیر، طالقانی، حضرت ولی عصر(عج)، بخش اکسترا بیمارستان امیرالمومنین(ع) و مرکز بهداشت اراک مشارکت دارند.

دکتر ظهیری تاکید کرد: ۲۰ نفر داوطلب از اداره کل آموزش و پرورش، ناحیه یک و ناحیه دو اراک برای اراهی خدمات اعلام آمادگی کرده‌اند.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه بیمارستان امیرالمومنین(ع) سانتر اصلی کرونا است و در حال حاضر حجم بالایی از بیماران در این مرکز تحت مراقبت هستند، بیشتر نیروهای داوطلب به‌منظور کاهش فشار کاری به این مرکز اعزام شده‌اند.

جانشین رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در امور اجتماعی گفت: همچنین افرادی از گروه جهادی مهاجر که مدیریت و ساماندهی آنان وابسته به بسیج است و نیز شورای صنفی اعلام برای ارایه خدمات در شرایط کنونی اعلام آمادگی کرده‌اند.

شیوع ویروس کرونا از اسفندماه پارسال آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

استان مرکزی در رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای کرونا با رنگ قرمز نشان داده شده و شرایط بحرانی دارد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.