خطبه های نماز جمعه اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه اراک با اشاره به صدور حکم اعدام شیخ نمر اظهار کرد: حکمی که برای این روحانی توسط رژیم آل‌سعود تعیین شده است بیانگر رفتارهای ضد انسانی و غیراسلامی این رژیم و شاهدی دیگر بر جنایات وحشیانه این رژیم جنایتکار است.

وی با تاکید بر اینکه لشگرکشی به سوریه، تشکیل داعش و دیگر جنایت‌های که در دنیای اسلام انجام می‌شود از سیاست‌های عربستان در منطقه است، گفت: اجرای این حکم نتایج و عواقب بدی در پی خواهد داشت و باید از این رفتارهای ضد‌اسلامی و انسانی عبرت بگیرند.

امام جمعه اراک به وقایع بحرین اشاره کرد و افزود: لشکرکشی و کشتار مردم بحرین به سرکردگی عربستان و آل‌سعود بوده و در جهت اهداف آمریکا و شکست مقاومت و حمایت از اسرائیل این جنایت‌ها انجام شده است.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: امروزه همه افراد در گوشه و کنار دنیا بر تمام جنایت‌ها توسط رژیم آل‌سعود واقف و آگاه هستند و هرگز اسلام و دنیای اسلام جنایات این رژیم را نخواهد بخشید.

وی با بیان اینکه رفتار و جنایت‌های این رژیم همسو با اهداف آمریکا و اسرائیل بوده و سعی در محکوم کردن جمهوری اسلامی دارد، بیان کرد: کیست که نداند جنگ علیه ایران و تحریک صدام و دیگر توطئه‌هایی که علیه کشور ایران انجام شده است به حمایت عربستان نبوده است.

امام جمعه اراک افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره در مسیر و راه خدا و رضایت خداوند حرکت کرده و با عنایت خداوند متعال روز به روز بر عزت و اقتدار ایران در مجامع بین‌المللی افزوده می‌شود.

دری نجف‌آبادی با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و تاکید بر ضرورت آمادگی برای برگزاری مراسم عزاداری با شکوه حسینی گفت: عزاداری امام حسین(ع) سرمایه‌ای مهم و کلید ارتباط با شهدا است و باید بهترین استفاده در جهت تبیین درس‌های عاشورا در این ایام شود.

وی اظهار کرد: مداحان و خطیبان و هیئت‌های مذهبی خود را آماده کنند تا معارف و درس‌ها و عبرت‌های عاشورا را در ماه محرم برای جوانان تبیین کنند

*برخی پوشش‌ها و رفتار زنان خلاف آداب اسلامی و ضد ارزش‌های اسلام است

امام جمعه اراک با ابراز گلایه از وضعیت پوشش برخی زنان در سطح شهر خودنمایی و خودآرایی در جامعه و بزک در مغازه‌ها را شایسته زن مسلمان ندانست و افزود: برخی پوشش‌ها و رفتار زنان خلاف آداب اسلامی و ضد ارزش‌های اسلام است.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه نباید از برگزاری مراسم عزاداری حسینی سوء استفاده شود و به بهانه‌ای برای حضور زنان و دختران بدحجاب باشد بر حفظ عفاف و حجاب زنان و دختران در جامعه تاکید کرد و گفت: اسلام برای زنان محسنه، پاکدامن و اهل کار و مجاهدت ارزش قائل است.

وی با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) خاطرنشان کرد: علاوه بر صدای قلم علما، صدای پای قدم مجاهدان اسلام در میدان جنگ و صدای ریسندگی زنان پاکدامن که برای کمک به اقتصاد خانواده و جامعه اسلامی فعالیت می‌کنند موجب رفع حجاب‌ها شده و انسان را به عالم بالا می‌رساند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.