رویه‌ نگران‌کننده‌ای که مردم استان مرکزی پیش گرفته‌اند!

به گزارش مرکزی دیلی، بابک عشرتی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ـ منطقه مرکزی، نگاه فعلی به بحث عذای سالم را نگاهی جزئی دانست و اظهار کرد: زمانی می‌توان گفت که عادت و فرهنگ مصرف غذای سالم در جامعه ترویج شده است که همه نیاز بدن به واسطه مصرف مواذ غذایی تأمین شود.

وی با تأکید بر اینکه همواره باید در طول روز نیاز بدن به سبزیجات، میوه، پروتئین و کربوهیدرات رفع شود، گفت: در حال حاضر محوری‌ترین موضوع در بحث داشتن تغذیه‌ای سالم در افراد کاهش مصرف نمک در افراد است چراکه مصرف زیاد آن منجر به فشار خون و نهایتاً سکته قلبی و مغزی می‌شود.

عشرتی با اشاره به سه برابر بودن مصرف نمک در استان مرکزی نسبت به میانگین کشور افزود: میانگین مصرف روزانه نمک پنج گرم است اما، این رویه‌ای که مردم استان پیش گرفته‌اند قطعاً خطرات جدی را به همراه دارد.

وی تعادل در مصرف غذا را موضوعی بسیار مهم عنوان کرد و گفت: بیش‌خواری در افراد باعث می‌شود که یک ماده غذایی بیشتر از ماده‌ای دیگر مصرف شود که این امر در هر گروه و رده سنی عواقب خاص خود را به دنبال دارد. در طول روز باید نیاز بدن به همه مواد تأمین شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک عنوان کرد: علاوه بر یافته‌های علمی که بر تعادل در مصرف غذا تأکید دارد، آموزه‌های دینی ما نیز بر این امر مؤکد هستند که رعایت این اصول مانع از چاقی و بروز مشکلات قلبی و عروقی می‌شود.

وی اضافه کرد: براساس تأکید اسلام هیچ‌گاه نباید بعد از غذا استراحت کرد. تحرک نداشتن بعد از مصرف غذا و نوع مکانیزم سوخت و ساز بدن باعث می‌شود که مواد مصرفی یه صورت چربی در بدن ذخیره و نهایتاً منجر به چاقی افراد شود؛ چیزی که امروز یافته‌ها و مطالعات علمی بر آن صحه می‌گذارند.

عشرتی تأکید کرد: بیش‌خواری و کم‌خواری در روند مصرف مواد غذایی قطعاً سلامتی را به چالش خواهد کشید.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.