برگزاری نشست شورای ستاد امر به معروف در اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حسین بختیاری، فرماندار اراک ظهر امروز، ۲۷ مهرماه در نشست شورای ستاد امر به معروف این شهرستان در سالن جلسات فرمانداری اراک با تأکید بر لزوم ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر گفت: فلسفه اصلی قیام عاشورا احیای فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر بود؛ لذا با توجه به فرارسیدن ایام محرم همگان در راستای ترویج این فرهنگ در جامعه مسئول هستیم.

وی بیان کرد: امام حسین(ع) راه شهادت را برگزیدند تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نهادینه و جاودان شود و سهل‌انگاری نسبت به این مهم جبران‌ناپذیر است.

فرماندار اراک اظهارکرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران که بر پایه اسلام و قرآن بنا نهاده شده است ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر جزو وظایف دینی و اعتقادی هر فرد مسلمان است.

بختیاری ادامه داد: ممکن است که برخی از افراد به دلیل عدم آگاهی و شناخت کافی دچار غفلت و منکری شوند که در این موارد بر هر فرد مسلمانی واجب است که در راستای امر به معروف و نهی از منکر این افراد حرکت کنند.

فرماندار اراک با تأکید بر لزوم نهادینه کردن امور اخلاق‌مدارانه و حذف امور منکر در جامعه، تصریح کرد: امروزه با توجه به وجود برخی مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه می‌طلبد تا همگان به ویژه جامعه روحانیت نسبت به فریضه امر به معروف و نهی از منکر کوشا و جدی تر باشند.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر باید آگاهانه و اثربخش باشد و اخلاق‌مداری در آن به نحو مطلوب مورد توجه ویژه قرار گیرد.

بختیاری در ادامه با اشاره به برنامه‌های این ستاد در هفته امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: از ۴ تا ۱۰ آبان ماه مصادف با هفته اول ماه محرم به نام هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است که ویژه این ایام برنامه‌های ویژه‌ای در سطح استان و شهرستان برگزارخواهد شد.

وی از برگزاری همایش امربه معروف و نهی از منکر در سطح استان همزمان با این هفته خبر داد و گفت: این همایش به‌صورت استانی به همت ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان در سالن پیامبر اعظم(ص) اراک برگزار می‌شود و ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر شهرستان نیز در آن مشارکت فعال خواهد داشت.

فرماندار اراک در پایان افزود: همچنین همزمان با چهارمین روز از این هفته تجمع بزرگی با عنوان تجدید میثاق با امام حسین(ع) بزرگ آمر معروف و ناهی از منکر در اراک برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود؛ در این نشست پیرامون برنامه‌های اجرایی هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر و همچنین برنامه‌های ادارات در ایام ماه محرم از قبیل تجمع بزرگ عاشورائیان، همایش شیرخوارگان حسینی، تبلیغات و فضاسازی شهری و … بحث و تبادل نظر شد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.