هوشمند سازی فعالیت های پست در استان مرکزی

مدیر کل پست استان از فعالیت هوشمند سازی و پست هوشمندکه تحقق آن باعث رونق بخشیدن به کسب و کارهای اینترنتی و کمک به تحقق دولت الکترونیک، اشتغالزایی و ارایه خدمات نوین و رضایت مردم و افزایش بهره وری می شود، خبر داد.


پست در ایران از قدمت بسیار طولانی برخوردار است، از آنجایی که از فعالیت چاپارهای قدیمی تا پست پیشرفته عصر حاضر آثار و ابزارهای بسیار دیدنی و گرانبها جمع شده و در موزه پست نگهداری و محافظت می شود.

هرچند با گسترش ارتباطات الکترونیکی و تحولات فناوری از حجم نامه های ارسالی نسبت به قدیم کاسته شده است ولی هنوز هم که هنوز است تبادل مرسولات بین مردم در مناسبت های مختلف قابل لمس است و حالت فیزیکی خود را حفظ کرده است.

چرا که تاکنون تکنولوژی های پیشرفته هنوز جایگزینی برای ارسال بسته ها طراحی نکرده است، بنابراین اهمیت پست به خاطر لزوم برقراری ارتباطات بین المللی مردم جهان و چرخه نیاز های بشری صد چندان شده است.

به گزارش اخبار روزانه مرکزی، محمدرضا عباسی، به مناسبت روز جهانی پست در نشست با اصحاب رسانه گفت: ترافیک کاری پست استان مرکزی در ۶ ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: سرویس پستی خرید و فروش اینترنتی و خدمات الکترونیکی به ترتیب ۶۲ و ۹۲ درصد در استان مرکزی رشد داشته است.

مدیرکل پست استان مرکزی گفت: روزانه ۱۵ هزار نفر از خدمات این اداره کل در تمام شهرها و روستاهای استان استفاده می کنند که نیمی از مرسولات وارده و نیمی از مرسولات خارج شده از استان را شامل می‌شود.

عباسی با بیان اینکه، ۴۵ هزار گذرنامه در اربعین امسال توسط اداره کل پست استان مرکزی توزیع شد، افزود: راه‌اندازی سامانه تلفنی ۱۹۳ با هدف آگاهی متقاضیان از سرنوشت گذرنامه، موجب شده تا از مراجعه حضوری کاسته شود.

وی اظهار داشت: ارایه خدمات پستی نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا، ترافیک و سوخت و تحقق دولت الکترونیک دارد و در دنیای کنونی اقتصاد دیجیتال به سرعت درحال پیش روی است و خدمات الکترونیکی با شتاب جایگزین خدمات سنتی می‌شود.

مدیرکل پست استان مرکزی گفت: شرکت ملی پست با ظرفیت ارزشمندی که دارد می تواند فرصت بی نظیری برای رونق کسب و کارهای اینترنتی فراهم آورد.

عباسی افزود: گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات نه تنها موجب کمرنگ نشدن خدمات پستی شده است، بلکه سرویس‌های جدیدی در بستر آی تی طراحی شده و نیز تنوع سرویس های مورد توجه و نیاز به خدمات پستی، بیش از پیش مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: اداره کل پست استان مرکزی در ارایه خدمات سرعت، دقت و امنیت متعهد است و با به خدمت گرفتن تکنولوژی، چهار مرحله خدمات پستی را به شکل مکانیزه ارایه می کند.

مدیرکل پست استان مرکزی گفت: این شرکت ۱۰۰ سرویس خدماتی ارایه می کند که ۳۰ درصد ترافیک آن مربوط به سرویس های الکترونیکی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.