شنناسایی۲۲۰ هزار موقوفه در سطح کشور

رئیس امور اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت:۲۲۰ هزار موقوفه تاکنون در کشور شناسایی شده که ظرفیت عظیمی را در اختیار جامعه قرار داده است.
به گزارش اخبار روزانه مرکزی حمید مجیدی مهر، در همایش استانی یاوران وقف و اختتامیه چهل و پنجمین مسابقات قرآنی در اراک، اظهار کرد: حدود ۷۵ درصد موقوفات مربوط به عزاداری امام حسین (ع) است.

وی افزود: برخی واقفین اموال خود را در راه نشر معارف اهل بیت در فضای مجازی وقف کرده اند. امروز اگر اعضای گروهک منافقین در کشوری در سوله هایی سلاح را زمین می گذارند و پشت کامپیوتر اطلاعات و اخبار  جعلی منتشر می کنند، قطعا متوجه قدرت فضای مجازی شده اند.

رئیس امور اداره امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: امروز جامعه قرآنی و دینی باید دارای ظرفیتی در نقاط مختلف شهرها باشد که اگر روزی تصمیم گرفته شد که هیچ پیام رسانی فعال نباشد، پیام رسان‌های قرآن فعال باشند. امروز باید پایگاه های مردمی معتمد ایجاد شود و مردم ببینند کسی که به عنوان یک شخصیت متدین معروف است در سطح آنها زندگی می کنند.

مجیدی مهر بیان کرد: فضای مجازی قدرت بسیار زیادی دارد و سوال اینجاست که ما در این فضا چه کرده‌ایم و در یک نقشه بزرگ مجازی، جایگاه جامعه قرآنی کجاست؟ صرف ارائه یک بیانیه برای حمایت از نیروی انتظامی یا بیانیه‌های دیگر کافی است ، آیا رسالت جامعه قرآنی همین است؟ البته اینکارها مهم است، اما همه چیز نیست.

وی بیان کرد: تشویق مردم به وقف، وظیفه جامعه قرآنی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.