توسعه مهارت افزایی، رسالت مهم دانشگاه علمی کاربردی

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان گفت: باید مهارت افزایی را به عنوان رسالت مهم در دانشگاه‌های علمی کاربردی توسعه داد.

به گزارش اخبار روزانه مرکزی، علیرضا نظام آبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت سی و یکمین سالگرد تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی، افزود: ۷۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی، جذب بازار کار می‌شوند.
وی گفت: دانشگاه جامع  علمی کاربردی فعالیت خود را از سال ۱۳۷۰ با هدف آموزش دانش آموخته مهارتی در دوره های کوتاه مدت و پودمانی در مقاطع تحصیلی، کاردانی و کارشناسی خود را آغاز کرد.
نظام آبادی با تاکید بر اینکه این دانشگاه وسعتی به اندازه ایران دارد و مهارت زایی و مهارت افزایی را دنبال می کند، گفت: این دانشگاه به اشتغالزایی مستقیم فارغ التحصیلان خود فکر می کند و به دنبال تقویت مراکز خود با راه اندازی رشته های تحصیلی جدید است ولی به دنبال تاسیس مراکز جدید نیست، مگر مراکز جدید نسبت به ورود ۷۰ درصد فارغ التحصیلان خود به بازار کار تضمین بدهند.
سرپرست دانشگاه علمی کاربردی اضافه کرد: این دانشگاه تمرکز کار خود را بر مباحث عملی قرار داده است و این کار عملی در واقع در محیط واقعی اجرا می شود.
وی بیان کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اشتغالزایی و توسعه دانش بنیان، فعالیت دانشگاه جامع علمی کاربردی بسیار مهم است و صنایع استان نیز به واسطه استقرار صنایع بزرگ و تنوع تولید محصولات صنعتی نقش مهمی در همراهی با دانشگاه دارد.
نظام آبادی با بیان اینکه استان مرکزی نسبت شهروند به دانشجو دو برابر دیگر استان هاست گفت : ما به یک دریای آزاد از جوانان نخبه متصل هستیم، بر این اساس می توان روند مهارت زایی و مهارت افزایی را به منظور توسعه شغل با قدرت دنبال کرد.

وی افزود: برگزاری استارت آپ گردشگری صنعتی توسط مرکز جامع علمی کاربردی جهاد دانشگاهی استان مرکزی و تهیه اپلیکیشن گردشگری،مرکز جهاد دانشگاهی در پی توسعه رشته های قرآنی است و پیگیر برگزاری استارت آپ قرآنی خواهیم بود از طرفی هدف این دانشگاه، حرکت براساس نیاز محوری است و براساس نیاز جامعه راه اندازی رشته ها دنبال می کند.
نظام آبادی اظهار داشت: زمانی حال صنایع خوب می‌شود که نیروهای متخصص خود را به خوبی نشان دهند و هم اکنون نیروهای ماهر برای صنعت وجود ندارد یا آموزش‌های لازم را برای رفع مشکلات ندیده‌اند در این راستا دانشگاه علمی و کاربردی می‌تواند کمک به صنایع کشاورزی و فرهنگی استان داشته باشد، این روزها هپکو به تولید بازگشته است و مدیرعامل شرکت، جذب نیرو را به مراکز جامع علمی کاربردی این شرکت واگذار کرده و تا پایان سال حداقل ۱۵۰ نفر جذب می‌شوند.

 وی ادامه داد: یکی از اهداف دانشگاه علمی و کاربردی ایجاد دانشگاه علمی کاربردی در شهرها و استان‌های فاقد دانشگاه‌های علمی و کاربردی حتی ایجاد ظرفیت دانشگاه‌‌های بیشتر در شهر اراک و ساوه است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.