مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان: روز بصیرت و میثاق با ولایت به گفتمان اسلامی تبدیل شود

به گزارش مرکزی دیلی، علی احمدی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، گفت: حادثه نهم دی سال ۸۸ اتفاق نامبارکی بود که از سال‌ها پیش از سوی دشمنان خارجی برنامه‌ریزی شده بود.

وی با بیان اینکه این حادثه یک برنامه هدف‌مند و از پیش تعیین شده از شوی دشمنان خارجی انقلاب اسلامی ایران بود، اظهار کرد: عواملی نیز در داخل کشور  به این مسئله دامن زدند و با بهانه‌های بسیار واهی که منتج از بحث انتخابات ریاست جمهوری بود مسائلی را مطرح کردند که در شأن نظام و کشور نبود.

احمدی ادمه داد: از این رو دشمنان داخلی و خارجی جریان‌هایی را ایجاد و بسترهایی فراهم کردند که یک عده از افرادی که به‌ نوعی فریب خورده بودند از روی احساسات به خیابان‌ها ریختند و اتفاقاتی ناگوار را  رقم زدند.

وی با بیان اینکه ناگوارترین حوادث آن روز بحث اهانت به ساحت مقدس ائمه اطهار(ع)، بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری بود، اضافه کرد:  تمامی این موارد به‌عنوان ارزش‌های اسلامی جامعه مطرح هستند؛ لیکن یک عده از افراد ناآگاه و نادان در روز عاشورای حسینی با هتاکی به این مقدسات حرکات بی‌شرمانه‌ای انجام دادند.

احمدی بیان کرد: با این وجود در آن روز ملت  فهیم ایران حماسه‌ای زیبا و ماندگار را رقم زدند و به‌صورت خودجوش به خیابان‌ها ریختند و در مقابل فتنه‌گران و مریدان آن‌ها موضع‌گیری کرده و باردیگر از حریم ولایت، اسلام و قرآن دفاع کردند.

وی با بیان اینکه نقش رهبری در این حماسه عظیم یک نقش کلیدی بود، بیان کرد: با خطبه‌هایی که مقام معظم رهبری  در نماز جمعه قرائت کردند مشخص بود که کاسه صبرشان از بروز چنین حوادث نافرجامی لبریز شده است.

احمدی مطرح کرد: رهبر فرزانه انقلاب در نماز جمعه امام زمام را مخاطب خودشان قرار دادند و فرمودند«من جان ناقابلی دارم و اندک آبرویی که آن را در کف دستم می‌گیرم و تقدیم شما می‌کنم، خودت ما را یاری کن»؛ لذا نشان دادند که واقعاً از اتفاقات رخ‌داده رنجیده‌خاطر هستند.

وی با تأکید براینکه به‌طور قطع امام زمان(عج) اداره کننده امور کشور است، اضافه کرد:  رهبر معظم انقلاب همواره با درایت و هشیاری که در مقاطع مختلف از خود نشان داده‌اند نقش رهبری خود را به نحو مطلوبی ایفا کرده‌اند؛ لیکن در حماسه نهم دی نیز در هدایت و رهبری مردم به مؤثرترین شیوه وارد عمل شدند.

احمدی در ادامه با اشاره به نقش مهم مردم در شکست فتنه نهم دی ۸۸، عنوان کرد: مردم ایران مردم هشیاری هستند؛ بنابراین به ماهیت بحث فتنه و مطامع کشورهای غربی و استعمار به خوبی واقف بودند و فهمیدند که باید روی پای خودشان باشند و از انقلاب، آزدی، ارزش‌های دینی، امنیت، استقلال، عزت و شرافتی که به برکت خون شهدا نصیبشان شده صیانت کنند .

وی با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت حماسه نهم دی و حرکت خودجوش مردمی برای مقابله با اسلام‌ستیزان ضرورت دارد که این حماسه به یک گفتمان اسلامی در همه جهان تبدیل شود، عنوان کرد:  حماسه ۹ دی می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای بسیاری از کشورها باشد.

این مقام مسئول در پایان یادآور شد: همانطور که در بحث بیداری اسلامی بسیاری از کشورها با الگوگیری از انقلاب اسلامی ایران اقدامات قابل ملاحضه‌ای را در منطقه خاورمیانه و کشورهای عربی انجام دادند و به نتایج خوبی دست‌یافتند؛ لذا حماسه ۹ دی نیز می‌تواند یک فتح بابی باشد برای مردم ستمدیده کشورهای مسلمانی که تحت سلطه حاکمان ظالم هستند و به‌عنوان بهترین الگوی خیزشی  برای آن‌ها مطرح شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.