نمایشگاه «بصیرت عاشورایی، دل های اربعینی» دایر شد

همزمان با فرا رسیدن اربعین سید و سالار شهیدان، نمایشگاه «بصیرت عاشورایی، دل های اربعینی» در جوار امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان اراک، دایر شد.

به گزارش اخبار روزانه مرکزی به نقل از شبستان، قاسم عسگری ضمن تسلیت ایام اربعین سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از برپایی نمایشگاه «بصیرت عاشورایی، دلهای اربعینی» میلاد تا شهادت در جوار بقعه مبارکه امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان خبر داد و به گفت: این نمایشگاه ولادت تا شهادت امام حسین (ع) را به تصویر کشیده است.
مدیر مرکز افق امامزاده محمد عابد (ع) مشهد میقان اراک افزود: در این نمایشگاه نمادهایی توسط آقای حسینی، هنرمند اراکی تهیه شده که از زمانی که اباعبدالله الحسین(ع) متولد می شوند و وقایع مهمی که بر ایشان گذشته تا شهادت ایشان را به تصویر می کشد.

این مقام مسئول ادامه داد: در این نمایشگاه ماکت های تولد، دوران کودکی امام حسین(ع)، حرکت امام حسین به سمت کربلا، قصر یزید، خرابه شام، تنور خولی، شط فرات، واقعه کربلا، سپاه حر،سپاه ابن زیاد، واقعه عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش و حرکت اسرای کربلا و … در این نمایشگاه جانمایی شده است.
وی با بیان اینکه این نمایشگاه از روز (جمعه ۱۸ شهریور) در شبستان امام حسن مجتبی (علیه السلام) آستان مقدس امامزاده محمد عابد (علیه السلام) دایر شده است، اضافه کرد: نمایشگاه «بصیرت عاشورایی، دل های اربعینی» از میلاد تا شهادت تا پایان ماه صفر دایر و میزبان علاقمندان است.
عسگری با اشاره به گستردگی نمایشگاه بیان کرد: راویان هر روز صبح از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و بعد از ظهر ها از ساعت ۶ تا ۸ شب در نمایشگاه به روایت وقایع برای بازدیدکنندگان می پردازند.
مدیر مرکز افق امامزاده محمد عابد(ع) مشهد میقان اراک ادامه داد: فعالیت های فرهنگی باید بیش از پیش انجام شود و این گونه برنامه ها و نمایشگاه ها می تواندبسیار موثر در بیان وقایع عاشوار، قیام امام حسین(ع) و تبیین فرهنگ ایثار، ولایتمداری و ولایت پذیری باشد.
وی با اشاره به اینکه نسل جوان و نوجوان ما شیفته اهل بیت عصمت و طهارت (علیه السلام) و ولایت هستند، افزود: مسئولان فرهنگی باید در این راستا تلاش بیشتری داشته باشند و فضا را برای حضور، آموزش و مشارکت جوانان و نوجوانان در فعالیت های دینی و فرهنگی فراهم کنند.

مدیر مرکز افق امامزاده محمد عابد(ع) به تهاجم و شبیخون فرهنگی دشمنان اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب بارها این مهم را متذکر شده اند و می طلبد مسئولان بیش از پیش در این زمینه فعالیت کرده و جوانان را با فعالیت های فرهنگی، آموزشی و فکری جوان پسند به مساجد، تکایا، حسینیه ها و اماکن مذهبی بکشانند، چرا که با این حضور توطئه های دشمنان خود به خود خنثی می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.