استاندار مرکزی: احیای شورای آب در استان مرکزی ضروری است

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری پانا، محمدحسین مقیمی در جلسه ستاد توسعه و تجهیز بخش کشاورزی استان مرکزی، افزود: توسعه آب در استان مرکزی، در گرو احیا و تشکیل شورای آب استان است و در این خصوص باید تمامی راه حل ها به صورت یک راه حل استراتژیک تدوین شود.

وی ادامه داد: با احیای شورای آب، استراتژی های توسعه آب در استان و نگرش های مختلف به این استراتژی ها مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار خواهد گرفت و می توان برنامه ریزی های کامل، جامع و مدون در این خصوص انجام داد.

استاندار مرکزی اظهار داشت: ۹۱ درصد آب مصرفی استان مرکزی در بخش کشاورزی و ۹ درصد مابقی آن در بخش های صنعت و شرب خانگی مصرف می شود.

مقیمی تصریح کرد: چالش اصلی کمبود آب در استان مرکزی در بخش توسعه کشاورزی است، که این چالش باید مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار بگیرد.

وی بیان داشت: راه حل توسعه آب در بخش کشاورزی استان مرکزی یک راه حل اجرایی و فنی است و این موضوع باید به صورت یک برنامه ۱۰ ساله مدون شکل بگیرد تا در دراز مدت بتوان مشکل آب کشاورزی استان را حل کرد که در این خصوص باید از یک سو آبیاری های تحت فشار و مکانیزه را توسعه داد و از سوی دیگر تغییر کشت و همچنین گلخانه ها و اراضی کشاورزی را مورد بررسی و مطالعه بیشتر قرار داد.

استاندار مرکزی با بیان این مطلب که استان مرکزی یک استان صنعتی است و یکی از قطب های صنعت کشور محسوب می شود، تأکید کرد: برای استراتژی توسعه آب در استان مرکزی باید بخش های صنعت و کشاورزی استان به کمک یکدیگر بروند تا بتوانند در این خصوص کمک های شایانی به توسعه آب استان نمایند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.