اجرا تعزیه توسط هنرمندان اراکی در دانشگاههای تهران و اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرگزاری تسنیم از اراک، رضا میرزایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن ایام اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هنرمندان حوزه هنری استان مرکزی در دانشگاه‌های تربیت مدرس تهران و آزاد اسلامی اراک به اجرای تعزیه پرداختند.

وی افزود: مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر (ع) به سرپرستی حسن مجللی در روز ۳۰ آذر در محل دانشگاه تربیت مدرس تهران اجرا گردید این تعزیه در روز یکشنبه ۱ دیماه نیز در محل دانشگاه آزاد اسلامی اراک اجرا شد.

سرپرست حوزه هنری مرکزی با اشاره به هنرمندان گروه تعزیه تصریح کرد: حسن مجللی، علاء الدین قاسمی، آیت الله هداوند، محمد باقری پویا، علی رضایی، علی صدیقیان، علی قهیه‌ای، مصطفی مجللی و اسماعیل مجللی در این مجالس به ایفای نقش پرداختند.

وی  با اشاره به اهمیت و نقش تعزیه گفت: تعزیه از گذشته تا به حال در انتقال مفاهیم بزرگ قیام امام حسین (ع) نقش بسیار پر رنگی داشته است و در جای جای ایران اسلامی از این هنر برای فهم دقیق مصائب کربلا به گونه ای تاثیر گذار استفاده می شود.

میرزایی افزود: در این مراسم گروه تعزیه، گوشه‌هایی از رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و جانفشانی‌های حضرت امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان را در دفاع از مکتب به تصویر می‌کشند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.