برگزاری کنگره سرطان در دانشگاه علوم پزشکی اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، حسن طاهراحمدی، در کنگره سرطان که در دانشگاه علوم پزشکی اراک برگزار شد، گفت: بیماری‌های قلبی و عروقی دومین علت مرگ و میر در کشور بوده و مردم باید آگاهی لازم در این زمینه را داشته باشند.

 

وی با اشاره به باور غلط اقشار جامعه بر عدم پیشگیری و درمان سرطان، افزود: باید این اطمینان و آگاهی در اقشار جامعه در این خصوص که دو سوم سرطان‌ها در صورت تشخیص به موقع درمان می‌شود، افزایش یابد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار کرد: سرطان سینه در بانوان و سرطان معده در آقایان مرگ‌آورترین نوع سرطان‌ها است.

 

طاهراحمدی با بیان اینکه دخانیات و مصرف آن در شیوع سرطان بی‌تأثیر نیست، اضافه کرد: مواد مخدر سبب شیوع سرطان‌های ریه شده که از شایع‌ترین سرطان‌ها در استان مرکزی است.

 

وی کاهش مصرف دخانیات، افزایش تحرک، داشتن تغذیه سالم و مناسب، اجتناب از برخی مشاغل را از راه‌های پیشگیری از انواع سرطان عنوان کرد.

 

قائم مقام وزیر بهداشت در استان مرکزی آلاینده‌های موجود در استان را در شیوع سرطان مؤثر دانست و گفت: باید تحقیقات جامعی در راستای شناسایی و کنترل انواع آلاینده‌ها که بستر سرطان‌ها است، انجام شود.

 

به گزارش ایسنا، فتح‌الله محقق، دبیر علمی همایش مدیریت سرطان استان مرکزی نیز گفت: تشخیص بیماری در مراحل پیشرفته موجب کاهش طول عمر و کیفیت بد زندگی فرد مبتلا می‌شود.

 

وی با تأکید بر ضرورت شناسایی امکانات بخش‌های مختلف و دستگاه‌‌های متولی سلامت در استان افزود: غربالگری، پیشگیری و درمان به موقع، خسارات گسترده مالی و جانی ناشی از این بیماری را کنترل می‌کند.

 

دبیر علمی همایش مدیریت سرطان استان مرکزی با بیان اینکه سرطان بیماری صعب‌العلاجی است که هزینه‌های بالایی دارد، اضافه کرد: خانواده‌هایی که با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنند در مدت زمان کوتاه به زیر خط فقر می‌رسند.

 

محقق ادامه داد: این امر تشخیص و درمان به موقع و زودهنگام انواع سرطان را الزامی می‌کند.

 

گفتنی است، در این همایش یکروزه پزشکان متخصص و فوق‌تخصص شرکت کننده، درخصوص پرتودرمانی و شیمی‌درمانی، روش‌های تشخیصی نوین، نقش سازمان‌های مردم نهاد در کنترل و مدیریت سرطان‌ها، شفاف‌سازی آمارها و لزوم تحقیقات، نقش عوامل محیطی، سرطان‌های کودکان، جراحی و علایم هشداردهنده سرطان‌ها بحث و تبادل نظر کردند.

 

این همایش با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اراک وبسیج جامعه پزشکی در اراک برگزار شد.

 

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.