رییس مجمع اندیشه و وحدت اسلامی در استان مرکزی: برخورد با احزاب در هیچ دولتی مقبول و مطلوب نیست


به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از صدای اراک، رییس مجمع اندیشه و وحدت اسلامی د ر استان مرکزی، اشتراک منافع احزاب علیرغم اختلاف سلیقه ها را در تعامل و شکلگیری خانه احزاب مهم دانست و گفت: در خانه احزاب باید براساس این اشتراکات فعالیت کرد و در صورتی که بخواهیم جناحی کارکنیم، همبستگی و ارتباط از میان می رود و کارکرد خوبی نخواهیم داشت.
عزیز آبادی با بیان این مطلب که اکنون کشور بیش از پیش به تشکل ها و احزاب روی می آورد اظهار داشت: حضور احزاب اصلاح طلب در جامعه بسیار تاثیر گذار است. در صورتی که جایگاه و اهمیت خود در قالب حزب را یافته و در چارچوب اهداف فرا جناحی و ملی فعالیت کنند می توان در زمینه کارهای سیاسی، عمرانی و… ازآنها استفاده کرد.
دبیر جبهه حامیان ولایت استان مرکزی در خصوص برخوردهای سلیقه ای و مقطعی با احزاب سیاسی بیان داشت: برخورد با احزاب در هیچ دولتی مقبول و مطلوب نیست. در صورتی که فعالیت احزاب در عرصه و مسائل اجتماعی و سیاست گذاری ها مثبت باشد هر دولتی خواهان تعامل و همکاری با آنهاست. احزاب نیز باید در راستای محقق شدن اهداف دولت و کمک به آن گام بردارند.
وی مقطعی عمل کردن احزاب در دوران انتخابات را ضعف احزاب دانست و گفت: این عمل علاوه بر آسیب زدن به ساختار احزاب، موجب عدم ارتباط گیری مردم با آنان می شود. در همه انتخابات ها، نقش احزاب ۲۰ درصد تا ۳۰ درصد بوده است و عمده تاثیرگذاری و سرنوشت سازی از جانب توده مردم بوده است.
دبیر کل مجمع اندیشه و وحدت اسلامی استان مرکزی در پایان خاطرنشان ساخت: اگر احزاب به د وراز منافع جناحی و یک سویه، با یکدیگر تعامل داشته باشند و برای توسعه استان برنامه ارائه دهند قطعا تاثیر گذار خواهند بود.
وی افزود: جناح اصلاح طلب و اصولگرا در ۸۰ درصد موارد دارای منافع مشترک در استان هستند. می توان با راه اندازی اتاق فکر و ارائه برنامه در خصوص این مشترکات، در زمینه های عمرانی و فرهنگی به خوبی تاثیرگذار بود. در خصوص ۲۰د رصد اختلاف عقیده سیاسی که بین جناح ها حاکم است نیز دو طرفه می توانند در مناظره ها نظرات خود را ارائه دهند تا مخاطبان خود به قضاوت درستی یا نادرستی عقاید بنشینند و در این خصوص نظر دهند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.