اعتبار ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی برای بخش کشاورزی استان مرکزی

در سفر هیات دولت به استان مرکزی، ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی که در جریان سفر استانی هیات دولت به استان مرکزی، به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به شهرستان‌های محلات و دلیجان رفته است، در رابطه با اعتبارات سفر به استان مرکزی تصریح کرد: در این سفر ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای مدت دو سال در نظر گرفته شده، همچنین ۳ هزار میلیارد تومان هم تسهیلات برای این منطقه دیده شده است.
ساداتی نژاد افزود این اعتبارات و تسهیلات برای حوزه‌های توسعه گلخانه‌ها، حمایت از شیلات، عشایر، بازسازی و احیای قنوات، آبخیزداری و آبخوانداری، صدور اسناد اراضی کشاورزی، سامانه‌های نوین آبیاری و انتقال آب با لوله و استخر‌های ذخیره در نظر گرفته شده است.
وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه حضور در فرمانداری شهرستان محلات با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان در حوزه گل و گیاه و گیاهان دارویی و تاکید بر این که دولت در زمینه تکمیل نمایشگاه نیمه کاره گل و گیاه و پایانه صادراتی از این شهرستان حمایت خواهد کرد، افزود: با این اقدامات می‌توانیم ظرفیت‌های لازم برای صادرات گل و گیاه را در منطقه ایجاد کنیم، همچنین ظرفیت‌های جدیدی هم در حوزه تاسیس گلخانه‌ها در این منطقه وجود دارد.
وزیر جهاد کشاورزی همچنین خاطرنشان کرد با وجود تغییرات اقلیمی و شرایط خشکسالی، کشاورزان منطقه توانسته‌اند با کشت گیاهان کم‌آب‌بر و مقاوم، حوزه کشاورزی در منطقه را گسترش دهند تلاش ما هم این است که از اعتبارات این سفر بتوانیم برای افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی، گلخانه‌ای و استفاده از الگوی کشت مناسب اقدام کنیم.
ساداتی نژاد تصریح کرد نقطه ضعف ما در استان مرکزی صنایع تبدیلی و تکمیلی و عدم حمایت از دامپروری است که از محل مصوبات سفر به آن خواهیم پرداخت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.