برگزاری جشنواره ملی عکس تالاب میقان اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، سیاوش آقاخانی مدیرعامل خانه سازمان‌های مردم نهاد استان مرکزی و مسوول انجمن زیست‌محیطی کیمیای سبز در نشست مطبوعاتی اولین جشنواره ملی عکس تالاب میقان اراک اظهار داشت: این جشنواره با هدف اینکه تالاب میقان از دیدگاه و منظر مردم ثبت شود برگزار خواهد شد.

وی افزود: از روز استانی درنا تا روز جهانی تالاب‌ها سه ماه حیاتی برای حفظ و نجات تالاب میقان فرصت باقی است. امروز شاهد هستیم که آب ورودی به تالاب برای مصارف کشاورزی اختصاص یافته در صورتی که این آب، مایه نجات تالاب میقان است و شاید این جشنواره به حفظ تالاب و همچنین شناساندن آن به علاقه‌مندان کمک کند.

آقاخانی با تأکید بر اینکه جشنواره ملی عکس تالاب میقان به شناساندن جاذبه‌های تالاب و کویر میقات در قالب ملی و کشوری کمک می‌کند، تصریح کرد: به منظور درگیر کردن همه اقشار جامعه، جشنواره در چهار بخش عکس حرفه‌ای، آماتور، تخریب‌ها و کودک طراحی شده است و تأکید خود را بیشتر در بخش کودک قرار داده‌ایم تا از این نظر به نوعی برای حفظ و نگهداری تالاب فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

به گزارش ایسنا، مجید نوری دبیر جشنوراه ملی عکس تالاب میقان نیز اظهار داشت: تمام تلاش خود را خواهیم داشت تا معصومیت پرندگان این منطقه و همچنین جاذبه‌های تالاب دیده شود.

نوری با تأکید بر اینکه تاکنون جشنواره‌ای با این وسعت درخصوص معرفی تالاب برگزار نشده است، افزود: علاوه بر بخش عکاسی حرفه‌ای که از ۷۰ عکاس از سطح کشور برای شرکت در جشنواره دعوت شده و طی دو روز از تالاب میقان عکاسی خواهند داشت، بخش عکاسی آماتور را نیز در نظر گرفته‌ایم تا همه اقشار جامعه درگیر شوند.

در ادامه این نشست مهرداد شریفی یکی از داوران این جشنواره عنوان کرد: این جشنواره، جشنواره‌ای مردمی است و بحث هنر در جایگاه دوم قرار دارد. تمام تلاش خود را برای درگیر شدن مردم با این جشنواره و همچنین شناخت تالاب میقان و توجه و نگاه ویژه به مسائل زیست‌محیطی را به کار خواهیم بست.

وی تصریح کرد: برای عکاسی تورهایی در نظر گرفته شده است. ویژه عکاسان حرفه‌ای نیز توری ترتیب داده شده است که در این تور عکاسان حیات‌وحش و پرنده‌نگارها در تالاب حضور خواهند داشتم. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پایگاه عکاسی چیلیک نیز برای حضور و شرکت در تورها ثبت‌نام کنند؛ همچنین تورهای مردمی نیز برگزار خواهد شد.

شریفی از برگزاری work shop عکاسی و زیست‌محیطی در کنار برگزاری نمایشگاهی از آثار منتخب این جشنواره نیز خبر داد.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.