برگزاری نشست ستاد گرامیداشت نهم دی ماه استان

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ا زایرنا، ˈمسلم پورقاسمیانˈ دوشنبه در نشست ستاد گرامیداشت نهم دی ماه استان مرکزی در اراک افزود: نهم دی ماه سال ۸۸ فصلی جدید از بصیرت، هوشیاری، دشمن شناسی و غیرت دینی را در تاریخ مبارزات مردم ایران اسلامی گشود.

وی با گرامیداشت این روز بیان کرد: مردم ایران اسلامی با حماسه سازی خود در نهم دی ماه سال ۸۸ به دنیا ثابت کردند که تا پای جان و تا آخرین قطره خون خود از اسلام، مذهب مقدس تشیع، نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب پشتیبانی می کنند.
وی عنوان کرد: همچنین به دلیل مقارن شدن نهم دی با ۲۸ صفر و سالروز وفات حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) و امام حسن مجتبی (ع) روحانیونی که برای تبلیغ به روستاها و مساجد شهرستان ها اعزام می شوند نیز به تبیین و بازنمایی روز نهم دی ماه بپردازند.

فرماندار اراک یادآور شد: هدف از برگزاری مراسم نهم دی ماه نباید تخریب یک شخص یا گروه خاصی نباشد بلکه تنها حضور و حماسه سازی مردم ایران اسلامی در این روز را باید گرامی بداریم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: نهم دی سال ۸۸ تجلی وحدت و اتحاد در کشور بود که مردم بیزاری خود را از استکبار جهانی و تمام متحدانش به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام ˈابوالفضل هاشمیˈ با اشاره به اینکه روز نهم دیماه با عنوان روز بصیرت و تجدید میثاق با مقام معظم رهبری نامگذاری شده اظهار کرد: حضور میلیونی مردم مسلمان ایران در تظاهرات ۹ دی که در طول سه دهه انقلاب بی نظیر بود، بصیرت و دشمن شناسی ملت را بخوبی نشان داد که برای همیشه به عنوان حماسه ای ماندگار در تاریخ باقی می ماند.

وی بیان کرد: تشکیل شش کمیته دانشجویی، دانش آموزی، تبلیغات واطلاع رسانی، فضاسازی شهری، طلاب و روحانیون و فرهنگی هنری از جمله مهمترین برنامه های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی برای گرامیداشت نهم دی ماه سال جاری است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی عنوان کرد: تشکیل ستاد مردمی حماسه نه دی با حضور جریان ها و تشکل های فرهنگی مردمی و برگزاری شب شعر از دیگر برنامه های این شورا است.

وی خاطرنشان کرد: اجتماع مردم ولایتمدار استان مرکزی به عنوان برنامه اصلی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی به مناسبت گرامیداشت نهم دی ماه در روز یکشنبه هشتم دی ماه سال جاری بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در مسجد الزهرا اراک برگزار می شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.