سند مهندسی فرهنگی استان مرکزی تدوین می‌شود

سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی گفت: سند مهندسی فرهنگی این استان به‌عنوان نقشه راه دستگاه های فرهنگی امسال هدفگذاری شده و تدوین می‌شود.

«جواد اتابکی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:  فرهنگ زیربنا و هویت هر جامعه است و نگاه شعاری به فرهنگ کارآمد نیست که در این عرصه باید راهبرد برنامه‌ای دنبال شود.
 وی تاکید کرد: برخی مواقع اقدامات فرهنگی به‌صورت جزیره‌ای و بخشی انجام می‌شود در حالی که با تدوین سند مهندسی فرهنگی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و بومی استان می‌توان نقشه راه مناسبی را در این حوزه تهیه و عملیاتی کرد.
سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی اظهار داشت: مسایل فرهنگی بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته که می‌طلبد توجه بیشتری به ابعاد مختلف فرهنگ شود تا برنامه‌های تعریف شده به نتیجه مطلوب برسد.
اتابکی، استان مرکزی را دارای تاریخ غنی، مفاخر و عالمان بزرگ عنوان کرد و گفت: با توجه اهمیت سند مهندسی فرهنگی استان این موضوع در شورای فرهنگ عمومی مطرح  شده و بر همین اساس به عنوان اولویت کاری توسط کارشناسان دفتر مباحث کلان فرهنگی، ظرفیت‌های قانونی و اسناد بالادستی مورد بررسی قرار گرفته است.
 سرپرست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی بیان داشت: تدوین سند مهندسی فرهنگی راهبرد عملیاتی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت دارد و این سند با تعامل و همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی، ادارات کل تبلیغات اسلامی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نخبگان فرهنگی، دانشگاهی و سایر دستگاه های فرهنگی استان تهیه و به‌عنوان نقشه راه تمام دستگاه های فرهنگی استان در سال جاری ترسیم می‌شود.

 ۱۰۳ آموزگاه هنری، ۱۲۳ موسسه فرهنگی هنری یک و چند منظوره، ۲۱۸ کانون تبلیغاتی، ۸۳ نشریه محلی، ۵۰ نمایندگی نشریات سراسری، ۵۸۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد و ۲ هنرستان هنرهای زیبا بخشی از ظرفیت های فرهنگی و هنری استان مرکزی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.