صدور و تمدید ۳۶ هزار جلد گذرنامه ویژه اربعین در استان مرکزی

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: ۳۶ هزار جلد گذرنامه ویژه زائران اربعین حسینی (ع) در این استان صادر و تمدید شد.

سرهنگ «احمدرضا چگینی» روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: تدابیر لازم برای برقراری امنیت اربعین حسینی(ع) در استان مرکزی اندیشیده شده است.

وی بیان کرد: به منظور ارتقا امنیت اجتماعی زائران در اربعین حسینی(ع)، ۱۴ واحد گشت خودرویی، چهار گشت موتوری و ۲۷ گشت مضاعف در مسیر تردد زائران اربعین در این استان در حال فعالیت است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: سه ایستگاه بازرسی ثابت و موقت نیز در شهرستان‌های شازند، ساوه و اراک برای تقویت روز افزون امنیت زائران و ارایه خدمات مناسب پلیسی به آنان پیش‌بینی شده است.

سرهنگ چگینی با تسلیت ایام اربعین حسینی(ع)، گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و هم افزایی انجام شده با دیگر نهادها و دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی، تلاش است تا از تمام ظرفیت‌ها و امکانات برای ارایه خدمات مناسب به زائران و دیگر شهروندان در این ایام معنوی استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تأمین امنیت کاروان‌های زائران از مسیرهای ارتباطی موجود در سطح استان، پلیس مرکزی از مدت‌ها قبل با ایجاد پایگاه‌های مختلف انتظامی، ترافیکی و عملیاتی در مکان‌های حساس و پرتردد و نیز گشت‌های خودرویی و موتوری، آماده ارائه خدمات مناسب امنیتی به زائران و دیگر شهروندان است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: برنامه‌ریزی و اعزام هدفمند گشت‌های مختلف انتظامی به مسیرهای منتهی به توقف گاه‌های بین راهی، تعامل با پایانه‌های مختلف به منظور تسهیل در انتقال مناسب زائران و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی و توجیهی برای نیروهای فعال در مسیر زائران حسینی و آماده‌سازی و اعزام سه تیم امدادی به مرزهای مهران و چذابه از دیگر اقدامات پلیس مرکزی به منظور ارایه خدمات مناسب به زائران اربعین حسینی(ع) است که تا پایان مراسم ادامه دارد.

سرهنگ چگینی اظهار کرد: بی‌تردید اربعین حسینی(ع) نشانگر عظمت، صحت و ارزش این آیین الهی است و قدرت و وحدت جهانی مسلمانان را به رخ جهانیان کشیده و گام بزرگی در مسیر شکل‌گیری تمدن اسلامی است.

پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی فردا (چهارشنبه) در ۳۲ نقطه شهر و روستای استان مرکزی برگزار می‌شود.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.