پایین تر بودن نرخ رشد جمعیت استان مرکزی از میانگین کشوری

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: نرخ رشد جمعیت این استان حدود ۹۷ صدم درصد است و از میانگین کشوری یک و سه دهم درصدی پایین تر است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، یزدان خسروی روز یکشنبه به مناسبت روز جهانی جمعیت در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس آخرین آمار سرشماری کشوری،از سال ۹۰ تا پایان سال ۹۴ به طور هر سال میانگین ۱۱ هزار نفر به جمعیت استان مرکزی و ۱۵۰ هزار نفر به جمعیت کشور اضافه شده است.
مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی ادامه داد: جمعیت این استان از ۷۸۶ هزار و ۲۹۱ نفر در سال ۱۳۵۵ به یک میلیون و ۴۱۳ هزار و ۹۵۹ نفر در سرشماری سال ۱۳۹۰ و به یک میلیون و ۴۶۱ هزار و ۸۱ نفر در سال ۱۳۹۴ رسیده است.
خسروی گفت: استان مرکزی سومین استان پیر کشور پس از گیلان و مازندران است.
وی اظهار کرد: میانگین سنی جمعیت این استان از ۲۳،۹ سال در سال ۷۰ به ۳۱،۴ سال در سال ۹۴ رسیده است.
وی گفت: میانگین سنی جمعیت در شهرستان ساوه ۲۸،۷، خنداب ۳۰،۷ ، کمیجان ۳۰،۹ ، دلیجان ۳۱،۲ ، زرندیه ۳۱،۳، اراک ۳۱،۶ ، شازند ۳۱،۹ ، محلات ۳۲،۴ ، خمین ۳۳،۲، فراهان ۳۳،۵، آشتیان ۳۴،۳ و تفرش ۳۵، ۶ سال است.
مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی اضافه کرد: نرخ تولد در این استان در سه ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل یک و هشت دهم درصد افزایش یافته است.
خسروی عنوان کرد: در این مدت پنج هزار و ۷۱۳ ولادت در این استان به ثبت رسیده که از این تعداد چهار هزار و ۵۵۰ ولادت شهری و یکهزار و ۱۶۳ ولادت روستایی بوده است.
وی بیان کرد: به طور میانگین در سه ماه اول امسال روزانه ۶۱ ثبت ولادت در این استان به ثبت رسیده است.
مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی ادامه داد: سه هزار و ۱۱ ولادت از مجموع ولادت های ثبتی در این استان در مدت اشاره شده پسر و دو هزار و ۷۰۲ ولادت دختر بوده و ۸۶ مورد نیز دوقلوزایی به ثبت رسیده است.
خسروی اظهار کرد: در بهار امسال، یکهزار و ۹۳۸ واقعه فوت در این استان به ثبت رسیده که از این تعداد یکهزار و ۱۱۵ وفات شهری و ۷۸۳ وفات روستایی بود و از مجموع فوت شدگان یکهزار و ۱۰۴ نفر مرد و ۸۳۴ نفر زن بوده اند.
وی گفت: آمار فوت شدگان این استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، چهار و نیم درصد کاهش یافته و به طور میانگین روزانه حدود ۲۱ نفر فوت ثبت شده است.
استان مرکزی حدود یک و هشت دهم درصد جمعیت کشور را داراست.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.