آقاخانی: غیر سیاسی و غیر انتفاعی بودن دو بال سازمان های مردم نهاد است

مدیرعامل خانه‌های مردم نهاد استان مرکزی گفت: غیر سیاسی و غیر انتفاعی بودن فعالیت های سازمان های مردم نهاد دو بال مهم این سازمان است.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار پانا از استان مرکزی، سیاوش آقاخانی در جلسه شورای اداری شهرستان محلات با اشاره به وجود ۱۱ هزار سازمان مردم نهاد ثبت شده در کشور اظهار کرد: تفاوت سازمان های مردم نهاد با سایر تشکل ها در سه هدف اصلی خلاصه می شود که تحقق آنها ماهیت سازمان های مردم نهاد را بیش از پیش روشن می سازد.

وی با بیان اهداف سه گانه این سازمان تصریح کرد: نشر آگاهی عمومی و اطلاع رسانی صحیح به شهروندان، مطالبه گری سازمان های مردم نهاد و حضور در کنار دستگاه هایی که قادر به رفع مشکلات نیستند، سه هدف مهم و اصلی سازمان های مردم نهاد است.

مدیرعامل خانه‌های مردم نهاد استان مرکزی ابراز کرد: غیر سیاسی و غیر انتفاعی بودن فعالیت های سازمان دو بال مهم سازمان های مردم نهاد است که در صورت آشکار شدن تخلفات در هر کدام از این موارد با افراد متخلف به شدت برخورد می شود.

آقاخانی ادامه داد: ارائه خدمات تخصصی به دستگاه ها از جمله وظایف سازمان های مردم نهاد است و هم اکنون در استان مرکزی ۳۸۶ سازمان مردم نهاد در قالب ۸ شبکه تخصصی سلامت، خیرین، حمایت از معلولین، اجتماعی، فرهنگی و هنری، علمی و کارآفرینی، پیشگیری و درمان اعتیاد و محیط زیست و منابع طبیعی در حال ارائه خدمات هستند.

وی بیان کرد: مشکل کنونی دستگاه های دولتی اعتباری نیست بلکه نبود مشارکت مردمی معضل عمده دستگاه ها است که حضور مشاورین سازمان های مردم نهاد در کنار دستگاه های دولتی می تواند بخش اعظمی از مشکلات را برطرف کند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.