از ابتدای سال تاکنون، اراک ۳۶ روز آلوده را پشت سر گذاشت

از ابتدای سال تاکنون اراک ۳۶ روز آلوده را تجربه کرد.

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، رضا میرزایی معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان مرکزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی با اشاره به اینکه تا به امروز اراک ۳۶ روز آلوده را پشت سر گذاشته است، گفت: کلانشهر اراک در سال گذشته جمعا ۳۷ روز آلوده را تجربه کرد در صورتی که درسال جاری تا به امروز ۳۶ را گذرانده است.

وی با بیان اینکه امروز نیز هوای اراک برای گروه‌های حساس آلوده است، افزود: طبق بررسی و گزارش مرکز پایش و کنترل کیفیت کلانشهر اراک شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته عدد ۱۷۱ و کیفیت هوای ناسالم برای تمام گروه‌ها بوده است در حالی که استاندارد کیفیت هوای سالم عدد ۱۰۰ است و فراتر از این عدد نشان از آلودگی هوا دارد.

میرزایی اظهار کرد: آلاینده مسئول در هوای اراک ذرات کمتر از ۲٫۵ میکرون است که غلظت آن در ۲۴ ساعته ۹۹ میکروگرم بر مترمکعب بوده است و در ساعت ۷ صبح امروز این آلاینده ۵۴ میکرو گرم بر مترمکعب رسید.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان مرکزی اضافه کرد: میزان استاندارد و مجاز غلظت ذرات کمتر از ۲٫۵ میکرون در هوا ۳۵ میکروگرم بر مترمکعب است در حالی که صبح امروز غلظت این ذرات در هوای اراک به ۵۴ میکروگرم بر مترمکعب رسیده است و این درحالی است که روز گذشته غلظت این ذرات در هوا به سه برابر حد مجاز رسید.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.