راهیابی دو نمایش استان مرکزی به جشنواره منطقه‌ای نمایش عروسکی

به گزارش مرکزی دیلی، کتایون آذرپی دبیرجشنواره نمایش عروسکی و کارشناس مسئول هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، اظهار داشت: این جشنواره از مهرماه سال گذشته کار خود را آغاز کرد و گروه‌ها در تابستان به کمک مربیان کانون فعالیت‌هایی را با انتخاب متن نمایش، عروسک سازی، عروسک گردانی و صداپیشگی شروع کردند و پس از طی مراحل تنها هفت گروه به جشنواره راه یافتند.

دبیر جشنواره استانی نمایش عروسکی کانون پرورش فکری با بیان اینکه کانون به صورت کلی با کودکان و نوجونان سروکار دارد اضافه کرد: این نمایش‌ها با موضوع آزاد کودکان و نوجوانان اجرا شد . این نمایش‌ها اغلب شامل مطالبی بود که این گروه سنی با آن مواجه هستند. مسائلی شامل قصه های عامیانه و موضوعاتی که کودکان با آن درگیرند به روی صحنه رفت.

وی تصریح کرد: این جشنواره با سه داور انجام شد و از بین هفت گروه نمایشی شرکت‌کننده، مرکز فرهنگی و هنری شماره ۴ به جشنواره منطقه‌ای که نیمه اول تیرماه سال جاری در یاسوج برگزار می‌شود راه یافت و یک نمایش که توسط مربیان کانون در خصوص بهداشت دهان و دندان اجرا شد نیز به جشنواره یاسوج راه پیدا کرد.

آذرپی در خصوص معیار و ملاک داوری ها گفت: به دلیل اینکه این جشنواره فرایندی است، مدت زمان صرف شده برای تولید نمایش، چگونگی فعالیت‌های گروهی، عروسک سازی، دکور و عروسک گردانی مورد توجه داوران قرار گرفت.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.