شهردار،خواستار افزایش تعامل شهرداری و نظام مهندسی جهت سرعت ‌بخشی به توسعه اراک

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، حسن قربانی در جلسه مشترک با اعضای هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی گفت: مشارکت شورای شهر و سازمان نظام مهندسی توسعه و آبادانی اراک را رقم خواهد زد.

وی افزود: توان و تخصص سازمان نظام مهندسی بالا است و شهرداری بر این باور است که می‌توانیم پروژه‌های بزرگ و اساسی شهر اراک را با مشارکت این سازمان اجرایی کنیم.

شهردار اراک تصریح کرد: شهرداری آمادگی دارد بخش عمده‌ای از فعالیت‌های تخصصی و فنی شهر را به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی واگذار کند تا بخش عمده‌ای از معضلات اداری شهروندان مرتفع شود.

به گفته وی در حال حاضر عملکرد شهرداری به گونه‌ای شده که سرمایه‌گذاران برای ورود به عرصه سرمایه‌گذاری در اراک دچار شبهه شده‌اند و ما باید این چالش بزرگ را بررسی کرده و اجازه ندهیم سرمایه‌گذاران از اراک فراری شوند.

قربانی با اشاره به اجرایی شدن پروژه ۵۵ متری اراک اظهار داشت: برای اجرا شدن طرح ۵۵ متری باید یک‌هزار واحد مسکونی را تملک کنیم و شهرداری حاضر است در این زمینه از توان و تخصص سازمان نظام مهندسی ساختمان بهره ببرد.

وی افزود: شهرداری اراک در صدد است به منظور تخصصی شدن کار و کاهش تصدی‌گری، کار صدور پروانه را در قالب یک تفاهمنامه به سازمان نظام مهندسی ساختمان واگذار کند.

شهردار اراک گفت: منطقه گردشگری و تفریحی دره گردو به صورت کامل به شهرداری واگذار شده است و با توجه به استقبال عمومی شهروندان از این منطقه و نقش آن در سلامت شهروندان، شهرداری آمادگی دارد با سازمان نظام مهندسی ساختمان همکاری و بخش عمده‌ای از طراحی‌ها و اجرای نقشه‌ها را به مهندسان قابل و کار بلد واگذار کند.

وی افزود: شهرداری اراک در تلاش است با کاهش هزینه‌های جاری در راستای افزایش سهم اعتبارات عمرانی کوشش کند تا بتواند طرح‌های نیمه تمام را به پایان برساند و پروژه‌های جدیدی را برای توسعه شهر آغاز کند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی نیز با تأکید بر ضرورت همکاری قشر متخصص در امر ساخت و ساز با مسئولین شهری اظهار داشت: شهرهای توسعه یافته و آباد طراحی، اجرا و نظارت پروژه‌های شهری را به افراد متخصص و کار بلد واگذار کرده‌اند که این موضوع باید در شهرهای در حال توسعه نیز اجرایی شود.

غلامحسن الله‌دادی افزود: در حدود سه هزار مهندس در رشته‌های مختلف عمران، شهرسازی، مکانیک و برق در شهرستان‌های مختلف استان زیر پوشش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان هستند اما تاکنون به شکل صحیح و منطقی از این افراد در محور توسعه استان استفاده نشده است.

وی گفت: اخیراً برخی شایعات مطرح شده که سازمان نظام مهندسی تعرفه‌ها را به صورت غیرقانونی افزایش داده است که باید گفت؛ بحث افزایش تعرفه‌ها کاملاً قانونی و از مسیر شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان و وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی تصریح کرد: به‌زودی سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی به‌ روز خواهد شد و همشهریان و اعضا می‌توانند بسیاری از خدمات مهندسی را از طریق رایانه و اینترنت بدون مراجعه به سازمان دریافت کنند.

الله‌دادی با قدردانی از حمایت‌های استاندار، معاون عمرانی و مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی در امر تخصصی شدن ساخت و ساز در استان مرکزی ابراز امیدواری کرد که با همکاری بیش از پیش شهرداری و شورای شهر با سازمان نظام مهندسی مسیر توسعه و آبادانی شهر سریع‌تر طی شود.

گفتنی است، در این جلسه محسن غفاری، شهرام حریرفروش، اشرف بهادری، علی رجایی و زینت‌السادات کریمی اعضای شورای شهر اراک و نیز قاسم خراجی معاونت عمرانی شهرداری اراک هر یک در سخنانی به اهمیت همکاری‌های شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان اشاره کردند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.