اتخاذ تدابیر لازم برای عملیات راهداری در استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از ایرنا ، روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی مجیدرضا نصراله نژاد افزود: با آغاز فصل بارش ها مطابق با برنامه های سالیانه وزارت راه و شهرسازی، عملیات راهداری زمستانی این اداره کل با بهره گیری از تمامی ظرفیت های موجود با هماهنگی با سایر دستگاههای مسئول شامل پلیس راه، هلال احمر، اورژانس جاده ای و هواشناسی در نیمه اول آبان سال جاری آغاز شده و تا پایان فروردین ماه سال آتی ادامه دارد.
وی اظهار کرد: اکنون بیش از۲۴۰ نیروی راهدار آموزش دیده، بیش از ۳۲۰ دستگاه انواع ماشین آلات و ادوات سنگین و سبک ویژه عملیات راهداری در تمامی گردنه ها، محورها و نقاط کوهستانی و سخت گذرمحورهای استان در قالب گروه های ویژه، مستقر شده و به صورت شبانه روزی آماده ارایه خدمت به مسافرین و رانندگان وسائط نقلیه عبوری هستند.
نصرالله نژاد افزود: بیش از چهل هزار تن مخلوط ماسه و نمک تهیه شده و آماده توزیع در محورهای استان است تا درصورت بارش برف و لغزندگی برای جلوگیری از حوادث رانندگی مورد استفاده قرار گیرد.
مدیر کل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: بیش از ۳۱ باب راهدارخانه در محورهای سخت گذرو شریانی استان از نظر امکانات گرمایشی و سایر لوازم مورد نیاز درمواقع بحرانی تجهیز شده و آماده ارایه خدمات شبانه روزی به مسافرین در مواقع اورژانسی است.
نصرالله نژاد اظهار کرد: یکی از خدمات ذاتی، ارزشمند و حیاتی مجموعه ادارات کل راه و شهرسازی در قالب مجموعه عملیات راهداری زمستانی، بازگشایی جاده ها در مواقع بارش های سنگین جوی و نجات جان مسافران و خودروهای گرفتار دربرف و کولاک است که این اداره آمادگی کامل را برای زمان های مورد نیاز دارد.
وی به رانندگان و مسافران توصیه کرد: قبل از رفتن به سفرهای برون شهری از طریق تماس با سامانه ارتباطی مرکز مدیریت راهها یه شماره ۱۴۱ از آخرین وضعیت محورهای استان مرکزی مطلع و امکانات مورد نیاز را تدارک ببینند.
۶۲ نقطه حادثه خیز در محورهای مواصلاتی استان مرکزی وجود دارد که نیازمند رفع خطر است.
استان مرکزی دارای شش هزار و ۹۱۸ کیلومتر راه است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.