رگبار باران و وزش باد شدید در استان مرکزی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، در برخی از ساعات رگبار باران، احتمال رعدوبرق و تگرگ و وزش باد شدید در استان مرکزی پیش بینی می‌شود.

 رامی کارشناس هواشناسی استان مرکزی وضعیت هوای استان را به صورت زیر پیش بینی کرد:

با تداوم فعالیت سامانه بارشی تا ساعات عصر امروز در برخی از ساعات رگبار باران، احتمال رعدوبرق و تگرگ و وزش باد شدید در استان پیش بینی می‌شود.

هر چند فعالیت بارشی سامانه از امشب کاهش خواهد یافت، ولی احتمال برخی رگبار‌های پراکنده تا فردا در برخی از نقاط استان بویژه مناطق نیمه شمالی استان دور از انتظار نمی‌باشد و عمده فعالیت سامانه فردا بصورت وزش باد نسبتا شدید تا شدید در استان خواهد بود.

با عبور سامانه بارشی دمای هوا از امشب روند کاهشی خواهد یافت و این روند موجب کاهش محسوس دمای طی دو روز آینده بویژه در ساعات بامداد و صبح شنبه خواهد شد.

بر این اساس احتمال وقوع دمای صفر و حتی زیر صفر در برخی مناطق سردسیر و کوهستانی استان وجود دارد که می‌تواند منجر به خسارت به محصولات کشاورزی در این مناطق شود.

هواشناسی کشوری هم اعلام کرد: سامانه بارشی در جنوب غرب، غرب، شمال غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی شامل استان‌های قزوین، البرز و تهران فعال می‌باشد؛ همچنین در سواحل شمالی کشور افزایش ابر، رگبار باران و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس از ظهر پنجشنبه و طی جمعه، نفوذ توده گردوخاکی که در کشور عراق شکل گرفته به مناطقی از غرب و جنوب غرب کشورمان دور از انتظار نیست.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.