خطبه های نماز جمعه این هفته اراک به امامت آیت الله دری نجف آبادی

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی و به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا در استان مرکزی، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک امروز در خطبه های نماز جمعه اراک، با بیان این که مقام معظم رهبری با مطالعه دقیق و کاربردی از شرایط فعلی ایران اسلامی در منطقه و جهان، اقتصاد مقاومتی را تنها راه برون رفت از مشکلات اقتصادی عنوان کردند،گفت: در این راستا مسؤولان و دولتمردان باید با برنامه ریزی های کاربردی زمینه تحقق این خواسته معظم له را فراهم کنند.

آیت الله دری نجف آبادی با اشاره به این که مسؤولان نباید یکدیگر را مسؤول مشکلات اقتصادی کشور بدانند، اظهار داشت: تحقق اقتصاد مقاومتی نیازمند تلاش و فداکاری است و مسؤولان ایران اسلامی باید در سایه تعامل سازنده و شناخت ظرفیت ها در مسیر تقویت زیرساخت های تولید و مشارکت مردمی تلاش کنند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در راستای تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید تلاش شود تا بتوانیم این مهم را از حد شعار خارج کنیم و با ارائه برنامه‌ها و راهکارهای عملیاتی اهداف اقتصاد مقاومتی را در جامعه محقق کنیم.

رشد و توسعه کشور مستلزم مدیریتی کارآمد و پویا

امام جمعه اراک با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری، افزود: کشور باید به دور از وابستگی و سلطه دشمنان نظام به ویژه آمریکا بتواند به اقتصاد پویا دست پیدا کند، زیرا تمامی امکانات رشد و توسعه در کشور وجود دارد.

وی با بیان این که رشد و توسعه در کشور با مدیریتی کارآمد، پویا و بدون وابستگی به کشورهای دیگر به دست خواهد آمد، خاطر نشان کرد: بسیاری از مشکلات به وجود آمده در کشور نتیجه سوء مدیریت است که باید با یک برنامه‌ریزی درست و علمی رفع شود تا بتوانیم در تمامی بخش‌ها به ویژه صنعت، اقتصاد و کشاورزی به رشد و توسعه دست پیدا کنیم.

اسراف و تبذیر در جامعه به ویژه در اسلام حرام است

آیت الله دری نجف آبادی گفت: بزرگ‌ترین و مهم‌ترین صنایع در استان مرکزی وجود دارد، ولی متأسفانه تاکنون به دلیل سوءمدیریت با مشکلات بسیار زیادی مواجه شده و باید تدابیری اتخاذ شود تا مشکلات به وجود آمده با مدیریت مناسب مرتفع شود.

امام جمعه اراک در ادامه با بیان این که اسراف و تبذیر در جامعه به ویژه در اسلام حرام است، گفت: قناعت به عنوان یک گنج جاودانه باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد و نهادینه شود تا جامعه به رشد و توسعه در تمامی بخش‌ها دست پیدا کند.

۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی افزود: ترجیح دادن نیازهای افراطی فرد بر نیازهای جامعه از تبعات تجمل گرایی است که در واقع موجبات کمرنگ شدن و قطع ارتباط با خداوند را فراهم می کند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در ادامه با اشاره به ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی، گفت: پایه های نظام اسلامی در ۱۲ فروردین ماه تثبیت و تحکیم شد و ملت ایران سند استکبارستیزی را در این روز امضا کردند و با رای آری به جمهوری اسلامی پرونده رژیم شاهنشاهی را در هم پیچیدند.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.