تولید ۶٫۵ میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی در نیروگاه شازند

به گزارش اخبار روزانه استان مرکزی، حمید بادرستانی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این نیروگاه حرارتی در سال گذشته روزانه ۵۰ دقیقه تا یک ساعت انرژی الکتریکی مورد نیاز کشور در شبانه روز را تامین کرده است که معادل سه تا پنج درصد برق مصرفی ایران بوده است.
وی اظهار کرد: تولید سالانه این نیروگاه حرارتی در چهار واحد ۳۲۵ مگاواتی بیش از مصرف استان مرکزی به عنوان یکی از قطب های مهم صنعتی کشور است و این نیروگاه توانسته سهم به سزایی را در تامین انرژی الکتریکی کشور داشته باشد.
مدیرعامل نیروگاه حرارتی شازند عنوان کرد: در فصل زمستان به دلیل ممانعت از مصرف سوخت مازوت نیمی از ظرفیت تولید این نیروگاه غیرفعال بود ولی از ابتدای امسال این نیروگاه حرارتی با مصرف صددرصدی سوخت گاز فعالیت دارد و چهار واحد آن نیز در مدار تولید است.
بادرستانی اظهار کرد: نیروگاه حرارتی شازند در سالهای ۹۱ تا ۹۳ به ترتیب سوخت گاز ۴۰، ۸۳ و ۹۷ درصد را داشته و در ایام دیگر از سوخت مازوت استفاده می کرد که به دلیل آلایندگی هوای اراک با پیگیری مسئولان؛ شیر مازوت این مجموعه در سال جاری به کلی بسته شد و هم اینک سوخت مصرفی آن گاز است.
وی با بیان اینکه نیروگاه شازند با وجود اثرگذاری در تولید برق کشور، کمتر در استان مرکزی شناخته شده است، گفت: این نیروگاه موفق به دریافت اولین جایزه ملی انرژی کشور، جایزه ملی مدیریت مالی و بهترین کارفرما شده است.
نیروگاه حرارتی شازند در سال ۷۹ در کیلومتر ۲۵ جاده شازند – اراک و در شرق پالایشگاه شازند تاسیس شده و دارای چهار واحد ۳۲۵ مگاواتی است.

ممکن است بپسندید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.